تجلیل از خادمان و فعالان ستاد خدمات سفر ارس

همزمان با هفته میراث فرهنگی و با برگزاری مراسمی از مسئولین کمیته ها، خادمان و فعالان ستاد خدمات سفر ارس تجلیل شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این مراسم گفت: منطقه آزاد ارس به دنبال ایجاد درآمد پایدار در حوزه گردشگری است و توسعه گردشگری می تواند باعث افزایش اشتغال پایدار در کشور شود. محسن خادم عرب باغی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بومی منطقه آزاد ارس می تواند باعث رونق در این حوزه شود و باید برای به کار بستن این امکانات و ظرفیت ها نیاز به خلاقیت بیشتر داریم.

وی افزود: برای نمونه توسعه کمی و کیفی صنایع دستی بسیار مهم است و تولید و فروش محصولات هنری بومی می تواند درآمد زیادی را نصیب منطقه کند.
عرب باغی تاکید کرد: توجه به بهداشت، رفاه و زیباسازی شهری نیز می تواند مسیر توسعه گردشگری را هموار کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به لزوم تبیین دقیق ضوابط برای جذب گردشگر خارجی، تصریح کرد: اصلاح روابط با کشورهای مختلف دنیا، می تواند در نهایت به رونق گرد شگری در ایران بیانجامد.

عرب باغی افزود: در سال های اخیر بازسازی اماکن مذهبی در اولویت سازمان منطقه آزاد ارس بوده است و معرفی واقعیت ها و داشته های منطقه از طریق رسانه های مختلف نیز در اولویت های بعدی قرار دارد.
وی عنوان کرد: ظرفیت موزه ها برای توسعه گردشگری باید جدی گرفته شود، و تجربه موزه های کنونی و استقبال از این موزه ها نشان می دهد که این ظرفیت می تواند باعث افزایش گردشگران شود.
وی در ادامه گفت: آمار بالای گردشگران نوروزی ارس و استقبال گردشگران از برنامه های انجام گرفته نشان از تلاش بسیار خوب خادمان سفر منطقه آزاد ارس دارد و این موفقیت با تلاش های شبانه روزی این عزیزان به ثمر رسیده است.
دبیر ستاد خدمات سفر ارس نیز در ادامه این مراسم ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در کمیته های مختلف ستاد خدمات سفر ارس، عنوان کرد: ستاد خدمات سفر ارس برای نوروز 96 از ماه ها قبل از نوروز آغاز به کار کرده و در این مدت زمان، اقدامات اساسی برای بهبود شرایط گردشگری در طول نوروز فراهم شد.
مهدی عباسی در مورد برنامه های شاخص ارس در نوروز 96 گفت: برنامه هایی چون جشنواره تخم مرغ های نوروزی، جشنواره تئاتر خیابانی ارس، نمایشگاه عکس کلیساهای ثبت جهانی شده، نمایشگاه عکس دوسالانه ارس، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی با شرکت 60 غرفه، تنها بخشی از برنامه های متنوع منطقه آزاد ارس در نوروز امسال بود.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام گرفته در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری ارس، این منطقه را به یک منطقه ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است و از جمله زیرساخت هایی که اخیرا در این منطقه ایجاد شده است می توان به احداث و راه اندازی مراکز خدماتی بین راهی، ایجاد سرویس های بهداشتی، ایجاد پارکینگ های بیشتر و بهبود وضعیت جاده ها اشاره کرد.
عباسی افزود: اقدامات ارزشمندی نیز در زمینه تبلیغات، اطلاع رسانی و بازاریابی صورت گرفته است که از این اقدامات نیز می توان به مواردی چون تهیه و انتشار نقشه ها، پوسترها و راهنماهای گردشگری اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: تبلیغ جاذبه های ارس در شبکه های مختلف تلوزیونی و رادیویی و اقداماتی که در فضای مجازی صورت گرفته است، باعث رونق گردشگری در این منطقه شده است.
گفتنی است، در این مراسم از مسئولین ستاد خدمات سفر ارس، مسئولین کمیته های این ستاد و سایر فعالان و خادمان ستاد خدمات سفر ارس در نوروز 96 تجلیل شد.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :