ژئوپارک قشم فرصتی برای فعالیت های اقتصادی بومیان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: درحال برنامه ریزی هستیم تا تابستان امسال جشنواره ای بسیار گسترده و متفاوت در این جزیره برگزار شود.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در جلسه شورای اداری این سازمان اعلام کرد: برنامه ریزی مناسبی برای برپایی جشنواره تابستانی با هدف توسعه فعالیت های اقتصادی با حمایت بخش های خصوصی انجام شده که به زودی اعلام و در صورت همراهی تمامی فعالین اقتصادی درقشم برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در قشم، افزود: ظرفیت های موجود در این منطقه نقش ارزنده ای در ایجاد اشتغال پایدار برای مردم بومی و غیربومی جزیره دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه اشتغال یک بحث مهم ملی است، ادامه داد: ظرفیت های فراوان نفت و گاز در جزیره و پتانسیل این منطقه در تولید انرژی، ظرفیت های ارزشمند صنعت گردشگری، صنایع شیلاتی و حتی مباحث مربوط به کشاورزی نوین با استفاده از آب دریا، از مزیت های مهم ایجاد اشتغال در این جزیره است.
وی گفت: با جذب سرمایه گذاری در حوزه های یاد شده به طور حتم علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم بومی و غیربومی ساکن قشم و استان هرمزگان، امکان اشتغال برای دیگر هموطنانمان از نقاط مختلف ایران هم براساس نگاه مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امکانپذیر می باشد. 
مومنی با اشاره به معرفی قشم در نقاط مختلف دنیا با جهانی شدن ژئوپارک این جزیره، ادامه داد: نخستین اثر اقتصادی این اتفاق مهم نصیب مردمی خواهد شد  که طی دو سال گذشته با ایجاد کاشانه های مهمان و شرکت در دوره های آموزشی، خود را برای ارائه خدمات به گردشگران خارجی آماده کرده اند.
به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، ژئوپارک فرصتی استثنایی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغالزایی و کمک به تولید منطقه ای است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.
وی به همه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم توصیه کرد در سال جاری با کوشش جهادی و مضاعف در مسیر اقتصاد مقامتی، تولید و اشتغال حرکت کنند. 

به گفته مومنی، مبنای هر برنامه ریزی دقیق، اطلاعات و ‌آمار صحیح است و مدیران مرتبط با این امر در حوزه اقتصادی در اسرع وقت باید مبانی کسب اطلاعات پایه این آمار را در این منطقه فراهم کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چارچوب حرکت سازمان منطقه آزاد قشم "توسعه متوازن" در کل جزیره پایه ریزی شده و انتظار می رود مدیران سازمان، سیاست گذاری های بخشی در این راستا را با جدیت عملیاتی کنند.  
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه در روستاهای جزیره، افزود: نظافت روستاها، هدفمند شدن هزینه های در حال انجام در روستاها و تکمیل پروژه هایی نیمه تمام قبل از شروع پروژه های جدید بخشی از برنامه ریزی های سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه روستاها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم خواست در راستای افزایش سرمایه گذاری ها و توسعه بخش گردشگری در این جزیره تبلیغات هدفمندی را برنامه ریزی کند.
بنا به این گزارش، در پایان این جلسه از زحمات میثم رفیع پرهیزکار معاون توسعه مدیریت این سازمان که تا چند روز آینده فعالیت خود را در ستاد مرکزی وزارت نفت آغاز خواهد کرد با اعطای لوحی از سوی مدیرعامل سازمان، تقدیر شد.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :