برگزاری نمایشگاه عکس میراث فرهنگی در جزیره قشم

نخستین نمایشگاه عکس میراث فرهنگی با محوریت عکس های ارزشمند حوزه میراث ناملموس با حضور مسئولان فرهنگی، هنری سازمان منطقه آزاد قشم برای مدت پنج روز در دالان هنر مجتمع سیتی سنتر شهر قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه درجمع خبرنگاران گفت: آثار 40 هنرمند عکاس حرفه ای بومی و غیر بومی ساکن قشم در زمینه های مختلف میراث ناملموس شامل زندگی مردم بومی، طبیعت جزیره و نقش هنرمندانه بانوان قشمی در قالب تابلوهای استاندارد در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
فرزین حقدل با اعلام اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه بخشی از توان بسیار بالای 80 هنرمند عکاس شهرستان قشم است، افزود: پنج نفر از هنرمندان عکاس جزیره قشم با ارائه آثار کم نظیر خود در سطح بین المللی، موفق به کسب جوایز ارزنده و رتبه های برتر از کشورهای مختلف جهان شده اند.
وی ادامه داد: بیش از 50 نفر از این عکاسان نیز با داشتن آثار فاخر در سطح کشور شناخته شده هستند و معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم برحسب وظایف ذاتی خود از همه هنرمندان از جمله عکاسان جزیره برای حضور در نمایشگاه های مختلف حمایت می کند.
به گفته حقدل، هنرمندان عکاس شهرستان قشم با آثار فاخر هنری خود نقش مهمی در معرفی جذابیت و زیبایی های جزیره به علاقمندان داخلی و توریست های خارجی دارند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم با قیمت گذاری آثار هنری هنرمندان جزیره قشم در حوزه های مختلف، به اقتصاد این قشر هنرمند و فرهیخته نیز کمک کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به اهمیت حمایت از هنرمندان عود ساز جزیره قشم نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی هنرمندان عود ساز جزیره در تلاشیم در آینده نزدیک خانه عود را در شهر قشم ایجاد کنیم.
حقدل با اشاره به اینکه امضای هنرمندان عود ساز قشم بر روی ساز آنان حک شده و برای بسیاری از علاقمندان خارجی نیز این سازها شناخته شده است، گفت: اجازه نخواهیم داد ارزش های هنری ما به نام بیگانگان ثبت شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برجام به عنوان فصل نوینی از ارتباطات ایران با کشورهای خارجی نام برد و افزود: علیرغم هجمه هایی که به سفر خارجی مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم در دوران پسا برجام شد، اما پروتکل های امضا شده در این سفر ها نه تنها برای قشم که برای کل کشور منشاء خیر و برکت بوده است.
وی گفت: به طور حتم در دوره دوم دولت تدبیر و امید با توجه به برقراری ارتباطات انجام شده با بسیاری از کشورهای خارجی شاهد شکوفایی قشم در حوزه های فرهنگی، هنری، گردشگری و صنعتی خواهیم بود.
حقدل اظهارامیدواری کرد که در سفرهای آتی مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم به کشورهای خارجی، شاهد معرفی این جزیره از طریق آثار ارزشمند فعالان حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :