توانمندی مناطق آزاد خارج از محدوده عملیاتی معرفی شود

معاون روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه کشور در ارس گفت: مناطق آزاد ایران برای شناساندن توانایی و کارنامه اجرایی خود، نیازمند معرفی برنامه ها، اهداف و فعالیت ها در خارج از محدوده عملیاتی هستند.

به گزارش فرینا، مرجان کریمان در گردهمایی اعضای شورای روابط عمومی های ارس گفت: مناطق آزاد نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مقاومتی دارند و معرفی این مناطق در خارج از مرزهای عملیاتی حایز اهمیت است.
وی وجود زیرساخت های فنی و فکری برای توسعه فعالیت های اقتصادی در ارس را قابل توجه برشمرد و افزود: امروزه اقتصاد مقاومتی جزو مباحث اصلی کشور است و روابط عمومی ها در این زمینه نقش آفرین هستند.
وی معرفی دستاوردهای مناطق در استان های مختلف کشور را ضروری دانست و گفت: معرفی دستاوردهای مناطق آزاد در سطح کشور برای ادامه روند روبه رشد و توسعه این مناطق حیاتی است و این امر با هنر روابط عمومی امکان پذیر است.
وی اطلاع رسانی شفاف و بموقع را مهم عنوان کرد و با بیان اینکه کارکنان روابط عمومی هر سازمان باید تحلیل گرا باشند، افزود: قدرت نفوذ در جوامع و پیشبرد اهداف هر سازمان به روابط عمومی وابسته است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای رسانه ای و ارتباط تنگاتنگ با رسانه ها و خبرنگاران در سطح ملی لازمه توسعه فزاینده در ارس است.
کریمان مخاطب یابی دقیق را نیاز سازمان های اقتصادی از جمله ارس دانست و گفت: فکر ملی و اقدام بین المللی وظیفه مهمی است که فعالان منطقه آزاد ارس باید به آن توجه کنند و باید بدانیم که همه مردم ایران حق آگاهی و بهره مندی از ظرفیت های ارس را دارند.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :