بندر چابهار بهترین راه ترانشیپ کالا به سایر بنادر خلیج فارس است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار بهترین راه ترانشیپ کالا (انتقال کالا از یک وسیله حمل به وسیله دیگر در یک نقطه) به سایر بنادر خلیج فارس است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بهروز آقایی اظهار داشت: بندر چابهار با داشتن موقعیت و فاصله نزدیک با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و حاشیه اقیانوس هند یکی از بهترین موقعیت های استراتژیکی برای ترانزیت، تجارت و جابجایی کالا را دارد.
وی افزود: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران در دهانه ورودی خلیج فارس و مدخل اقیانوس هند و خارج از آب های تنگه هرمز قرار دارد و از موقعیت جغرافیایی حساس و مناسبی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 300 کیلومتر مرز دریایی می تواند اقتصاد این منطقه را متحول کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار نزدیکترین فاصله زمینی به کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را دارد و تخفیف ها و معافیت های در نظر گرفته شده برای صادرات و ترانزیت کالا از طریق این بندر به مثابه اقتصادی ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کمترین هزینه حمل به شمار می رود.
آقایی ادامه داد: چابهار تنها کلید توسعه شرق کشور است و پس از تکمیل زیرساختهای ریلی، بندری، هوایی و جاده های ارتباطی و طرح های در دست اجرا نقش مهمی در آبادانی سیستان وبلوچستان و رونق جنوب شرق کشور خواهد داشت.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

امتیاز به خبر :