نابغه های قرآنی کشور در منطقه آزاد ارس

آیین استقبال مومنین از ماه نزول قرآن با حضور نوابغ قرآنی کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین طباطبایی و حنانه خلفی و با استقبال پرشور مردم در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین طباطبایی در این آیین گفت: اهمیت آموزش قرآن و برپایی جلسات قرآنی در مناطق آزاد و شهرهای مرزی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تصریح کرد: این مناطق به دلیل همسایگی با کشورهای دیگر بیشتر در معرض آسیب های فرهنگی هستند و در خط مقدم جبهه فرهنگی کشور قرار دارند.
حجت الاسلام طباطبایی افزود: برگزاری جلسات مستمر قرآنی لازمه رشد و تعالی این جوامع است و خوشبختانه در منطقه آزاد ارس نیز شاهد روند خوبی در این زمینه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: از تمام مسئولین و خیرین که می توانند در این زمینه فعالیت کرده و فضاهایی را برای آموزش قرآن اختصاص دهند، دعوت می کنیم که با جامعه القرآن که در این زمینه فعالیت ویژه ای دارد، همکاری کنند.
حجت الاسلام طباطبایی در مورد فعالیت های موسسه جامعه القرآن نیز گفت: جامعه القرآن هم اکنون با بیش از 800 شعبه در داخل و خارج از کشور، فعالیت می کند و شهرهای مرزی نیز در اولویت این مرکز قرآنی قرار دارد.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 6000 نفر حافظ قرآن در این موسسه تربیت شده اند و همچنان نیز کلاس های این موسسه با قدرت هر چه تمام تر ادامه دارد.
نوجوان حافظ کل قرآن کریم نیز به عنوان دیگر نابغه قرآنی مهمان این برنامه، گفت: قرآن نور، هدایت و رحمت است و از تمام خردسالان و نوجوانان دعوت می کنم که در برنامه های قرآنی شرکت مستمر داشته باشند.
حنانه خلفی افزود: تمام صفات مثبت قرآن با حفظ و روخوانی آن در زندگی انسان ها تاثیر مستقیم می گذارد و همین موضوع سبب جذب انسان ها به سمت آیات الهی قرآنی می شود.
گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین طباطبایی از 5 سالگی حافظ قرآن شده و پس از اجرای چند برنامه در داخل و خارج از کشور، به کمک پدر خود موسسه قرآنی جامعه القرآن و اهل بیت را راه اندازی کرده است. این موسسه کلاس ها و برنامه های قرآنی بسیاری را برای خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اجرا می کند. نابغه خردسال قرآنی نیز که هم اکنون در مقطع چهارم ابتدایی در حال تحصیل است، از سن 4 سالگی روخوانی و حفظ قرآن را آغاز کرده و در 7 سالگی حافظ کل قرآن شده است. وی در مسابقات داخل و خارج از کشور نیز برنده رتبه های برتر شده است و از سال 1393 بیش از 1700 برنامه قرآنی داشته است. حنانه خلفی در کشورهایی چون ترکیه، لبنان، عراق، امارات، سوریه و روسیه نیز به اجرای برنامه پرداخته است.

امتیاز به خبر :