تفاهم نامه منطقه آزاد چابهار و دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به منظور تقویت ارتباط کاربردی بین صنعت و دانشگاه و بهینه سازی و بهره وری هرچه بیشتر صنایع، تفاهم نامه همکاری میان این سازمان و دانشگاه علمی – کاربردی به امضاء رسید.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی گفت: این تفاهم نامه با موضوع بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه و سازمان به منظور فراهم نمودن زیرساخت های لازم جهت ایجاد ، توسعه و تقویت آموزش های علمی و کاربردی در این سازمان است.
کردی گفت: برخی از اهداف و زمینه های همکاری مهم در این تفاهم نامه ایجاد کمیته مشترک به منظور همکاری و گسترش ارتباطات متقابل (ارتباط صنعت و دانشگاه)، بستر سازی اشتغال دانش آموختگان ممتاز با معرفی آنان به صنایع کوچک و بزرگ تحت پوشش و تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی هستند.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین سازمان در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی، جلب همکاری صنایع مختلف در منطقه با دانشجویان جهت هدایت آنان برای شرکت در دوره های کارورزی، کاربینی و کارآموزی، فراهم نمودن زمینه های بازدیدهای علمی دانشجویان از ظرفیت های تجاری، صنعتی و گردشگری منطقه آزاد چابهار و برگزاری و پشتیبانی سمینارها، جشنواره های علمی تخصصی و همایش های مشترک از دیگر اهداف و زمینه های همکاری هستند.
این تفاهم نامه در چابهاربه امضای عبدالرحیم کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار و محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کل کشور رسید.
محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی – کاربردی کل کشور در سفر یک روزه خود به چابهار که به میزبانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی منطقه آزاد چابهار صورت گرفت با 41 نفر از روسای دانشگاههای جامع علمی – کاربردی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد .

امتیاز به خبر :