حرکت پویا و فراگیر توسعه گردشگری روستایی در جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه پویا و فراگیر توسعه هرچه بیشتر گردشگری روستایی جزیره قشم به برکت ماه مبارک رمضان خبر داد‌.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با بیان این مطلب گفت: ماه مبارک رمضان و دیدارهای فراگیر و هدفمند با مردم،  نخبگان و فعالان اجتماعی روستاهای جزیره قشم فرصت مغتنمی برای شناخت هر چه بهتر ظرفیت های گردشگری روستایی و حرکت به سمت توسعه هر چه بهتر این گونه جذابیت های گردشگری در نقاط مختلف جزیره فراهم کرده است.
وی عنوان کرد: در روز های گذشته از ماه مبارک رمضان و در دیدار با دهیاران، اعضای فعلی و منتخبان جدید شوراهای اسلامی، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی روستاهای جزیره قشم، ضمن شناسایی موانع، بهترین برنامه ها برای حرکت هماهنگ و متوازن در حوزه گردشگری روستایی در این جزیره شکل گرفته و این مسیر همچنان ادامه دارد. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: با توجه به اعتقاد راسخ دولت تدبیر و امید بر تقویت فرصت ها و تاکید همیشگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بر تقویت توانمندی های جامعه محلی قشم، کارشناسان این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان، مطابق با برنامه های پیش بینی شده با دهیاران و مسئولان شوراهای اسلامی و استفاده از نظرات نخبگان روستاها، فرصت های سازنده و تهدیدهای تحدید کننده گردشگری  روستاهای جزیره را مورد بررسی و کاوش قرار می دهند.
به گفته وی، این نشست ها به طور حتم در جهت برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی گردشگری روستایی در جزیره قشم تاثیر گذار خواهد بود.
جعفری با اشاره به رشد و افزایش امیدوار کننده آمار حضور گردشگران  نوروز ۹۶ در اماکن اقامتی  و اسکله های تفریحی روستایی جزیره قشم، گردشگری روستایی را بهترین فرصت برای توسعه متوازن در این جزیره دانست و جامعه محلی قشم را برای اعتلا و تعالی صنعت گردشگری روستایی به یاری و همراهی هر چه بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم فرا خواند.
جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت با وجود امتیازات ویژه در  ظرفیت های کم نظیر گردشگری، در جنوب کشور واقع شده و بیشتر سایت های حوزه گردشگری این جزیره هم در روستاهای آن واقع شده و سازمان منطقه آزاد در دوره مدیرعاملی حمیدرضا مومنی با برگزاری دوره های آموزشی و صدور بیش از ۵۰ مجوز کاشانه مهمان، فرصت ارزشمندی را برای توسعه فعالیت های صنعت گردشگری روستایی در  اختیار بومیان این منطقه قرار داده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :