ماهی ها خودکشی نمی کنند

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم همزمان با روز جهانی محیط زیست در 15 خرداد، از غیرممکن بودن پدیده خودکشی در میان ماهیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، سید محمدهاشم داخته با بیان اینکه انتساب رفتار خودکشی در بین گونه های ماهیان شناخته شده درست نیست، افزود: ماهیان به عنوان بخشی از آبزیان از نظر تکاملی در حدی نیستند که دست به خودکشی بزنند.
وی گفت: خودکشی در مورد بعضی از جانوران دریایی همچون نهنگ ها و دلفین ها که در گروه پستانداران قرار دارند با توجه به اینکه اینگونه آبزیان به مرحله ای از تکامل رسیده اند، دیده شده و چنین  رفتارهایی در این دسته از پستانداران دریایی توجیه پذیر است.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: موارد ادعایی مرگ تعداد زیادی از ماهیان در محدوده ساحلی شهر درگهان قشم در صورت اثبات درستی آن و مشخص شدن زمان وقوع، نخست باید توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا بتوان پاسخ روشنی به آن داد.
بنا به این گزارش، برخی شبکه های اجتماعی در شهرستان قشم طی روزهای گذشته با انتشار تصاویری از لاشه ماهیان بی جان در ساحل شهر درگهان، مدعی خودکشی دسته جمعی آنها شده بودند.
درگهان به عنوان یکی از شهرهای ساحلی در 25 کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :