میزبانی چابهار در مسابقات بین‌المللی کشتی فرصتی مناسب برای شناسایی پتانسیل‌های منطقه

کارشناس و گزارشگر مشهور کشتی، میزبانی چابهار در مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جهان را فرصتی مناسب برای شناسایی پتانسیل‌های این منطقه می‌داند.

به گزارش فرینا، هادی عامل، درباره محاسن میزبانی از رویدادهای بین‌المللی ورزشی در شهرهای گوناگون ایران گفت: رویدادهای ورزشی تاثیرات مثبتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و البته اقتصادی دارند و قرار نیست رقابت‌های گوناگون، همیشه در تهران و مشهد یا دیگر شهرهای بزرگ و مشهور برگزار شود و مناطق دیگر از موهبت میزبانی محروم بمانند. بنابراین باید این فرصت برای همه مناطق کشور ایجاد شود. می‌شود گفت این حق همه شهرهای کشور است که میزبان یک رخداد ورزشی در ابعاد ملی یا بین‌المللی باشند و انتخاب چابهار برای میزبانی مسابقات کشتی آزاد نوجوانان، فرصتی برای معرفی این شهر است.
عامل افزود: من برای گزارش مسابقات کشتی به خیلی از کشورهای جهان و بسیاری از شهرهای ایران سفر کرده‌ام، اما تا به امروز متاسفانه چابهار را از نزدیک ندیده‌ام و الان خوشحالم که به بهانه جام یادگار امام به این شهر سفر می‌کنم. این سفر می‌تواند باعث شود من و همه آنهایی که به بهانه کشتی به چابهار می‌آیند، یک بار دیگر به همراه خانواده برای گردش و دیدن به این شهر بیاییم.
وی گفت: میزبانی چابهار از مسابقات کشتی، سبب می‌شود توجه مردم این منطقه به ورزش پایه‌ای کشتی جلب شود، نوجوانان و جوانان جذب کشتی شوند و مسئولان به فراهم‌آوردن امکانات ورزشی اقدام کنند. در واقع کمترین تاثیر میزبانی از مسابقات کشتی این است که امکانات ورزشی در منطقه چابهار متحول می‌شود یعنی برای مثال سالن‌ها بازسازی یا نوسازی و تجهیز می‌شوند، تا مدت‌ها مردم شور ورزشی دارند و نوجوانان مشتاق ورزش می‌شوند.
این کارشناس کشتی درباره تاثیرات اجتماعی مسابقات ورزشی افزود: رویدادهای بزرگی مانند رقابت‌های کشتی جام یادگار امام باعث به وجود آمدن نوعی شادی و شور اجتماعی می‌شود که دستاورد مهمی برای چابهاری‌ها به شمار می‌رود چون شور اجتماعی به همبستگی بیشتر منجر می‌شود و بین مردم اتحاد و همدلی به‌وجود می‌آورد.
عامل گفت: امیدوارم که در پایان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان، شاهد باشیم که منطقه زیبای چابهار، هم به لحاظ امکانات و تجهیزات ورزشی و هم به لحاظ اقتصادی و توریستی، تبعات مثبتی را تجربه کند و این رقابت‌ها باعث آشنایی بیشتر مردم با این نقطه از ایران شود.




 

امتیاز به خبر :