تقدیر مهندس ترکان از رییس فدراسیون کشتی کشور

  • چهارشنبه 7 تير 1396 - 18:53
  • چابهار
  • 0 دیدگاه
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با حضور در ورزشگاه 2 هزار نفري «ورنا» ​از رسول خادم رييس فدراسيون كشتي كشور به جهت احياء ورزش پهلواني كشتي در مناطق آزاد تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان با حضور در سالن برگزاری فینال رقابتهای بين المللي کشتی آزاد نوجوانان یادگار امام (ره) از رسول خادم با تعبیر «افتخار ایران» نام برد و از وی بابت برگزاری جام یادگار امام (ره) در منطقه آزاد چابهار تشکر و قدردانی کرد.

ترکان گفت: مراتب قدردانی خودم را از فدراسیون کشتی و رییس فدراسیون کشتی جناب آقای خادم که افتخار کشتی و ورزش ایران هستند و توجه ویژه ایشان به مناطق آزاد کشور اعلام می دارم.

وی افزود: از اینکه فدراسیون کشتی اولین مسابقات جهانی کشتی فرنگی و کشتی آزاد را در منطقه آزاد اروند و چابهار برگزار کردند قدردانی می کنم. امیدوارم اقدام شایسته با سرمایه گذاری هایی که در حوزه ورزش در منطقه آزاد چابهار شده است موجب افتخارآفرینی های آینده برای ورزش ایران باشد. از حضور همه شما قدردانی می کنم و به شما خوشامد می گویم.

لازم به ذکر است؛ معتبرترین تورنمنت بین المللی اتحادیه جهانی کشتی در رده سنی نوجوانان با حضور ورزشکارانی از 12 کشور دنیا برگزار شد.

در این رقابت ها ورزشکارانی از کشورهای روسیه، آذربایجان، قرقیزستان، اوکراین، ارمنستان، گرجستان، مجارستان، پاکستان، مغولستان، بلاروس، ایتالیا و تاجیکستان روزهای هفتم و هشتم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر با هم رقابت کردند.

پنج تیم هم از کشورمان در این دوره از مسابقات حضور داشت.

اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و سایر مقامات استانی و کشوری و ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است؛ ورزشگاه 2 هزار نفری منطقه آزاد چابهار با گنجایش 2 هزار نفری که «ورنا» (به زبان بلوچی: جوان) نامگذاری شده است با زيربناي 5 هزار و 700 متر مربع در منطقه آزاد چابهار و با اعتبار 17 میلیارد تومان احداث شده است که با توجه به کمبود فضای ورزشی در این منطقه، احداث آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این ورزشگاه برگزاري مسابقات کشتی، بسكتبال، واليبال، فوتسال، هندبال و بدمينتون طراحي شده است.


امتیاز به خبر :