چابهار کاملا امن و در مسیر توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به حضور بیش از 500نفر از کشورهای مختلف جهان در مسابقات بین المللی کشتی گفت: تورنمنت بین المللی جام یادگار امام (ره)امنیت مثال زدنی چابهار را برای سرمایه گذاران نمایان کرد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست با خبرنگاران پس از برگزاری مسابقات بین المللی کشتی نوجوانان، جام یادگار امام (ره) گفت: برگزاری این تورنمنت جهانی و آن هم با حضور نمایندگانی از 16کشور صاحب نام  کشتی،امنیت مثال زدنی چابهار را به رخ کشید.
وی افزود: اقدامات کور تروریستی در هفته های گذشته و درگیری های آنان با ماموران امنیتی موجب افت شدید چابهار در افکار عمومی ورسانه ها شده بود.
به گفته مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با برگزاری تورنمنت جام یادگار امام(ره) و قرار گرفتن چابهار درصدر اخبار ورزشی در ایران و 16کشور شرکت کننده در مسابقات،این اطمینان خاطر را به سرمایه گذاران داد که چابهار کاملا امن و در مسیر توسعه است.
کردی تاکید کرد: حضور بیش از 500نفر از عوامل اجرایی وفنی فدراسیون کشتی،عوامل ونمایندگان کشور های شرکت کننده وپخش بیش 15ساعت برنامه تلویزیونی از شبکه های سه،خبر واستانی در این دوره از مسابقات، نقطه شروعی برای توسعه گردشگری ورزشی در چابهار به شمار می رود.
وی با اشاره به افتتاح مجهز ترین ورزشگاه جنوب شرق کشور برای میزبانی از تورنمنت جام یادگار امام(ره)خاطرنشان کرد: ورزشگاه دوهزارنفری ورنا بخشی از دهکده المپیکی 30هکتاری است که شامل سالن های ورزشی متنوع،زمین کریکت وفوتبال واستخر چندمنظور برای میزبانی اردو ها ومسابقات ملی وبین المللی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از برگزاری مسابقات بین المللی کریکت تاپایان سال در چابهار خبرداد وگفت:چابهار به عنوان قطب کریکت کشور مطرح است چراکه از 14ملی پوش کریکت 9نفر از ورزشکاران چابهار هستند به طوری که به دنبال انتقال فدراسیون کریکت به چابهار هستیم.
کردی درپایان با اشاره به احداث باشگاه های کشتی در شهرستان های چابهار،کنارک،قصرقند ونیکشهر خاطرنشان کرد:پس از برگزاری مسابقات جام یادگار امام در منطقه آزاد چابهار، فدراسیون چهار تشک کشتی را برای توسعه کشتی استان به این باشگاه ها اهدا کرد واین درحالی است که تاپیش از این شهرستان های جنوب استان فاقد باشگاه های کشتی بودند.
 شایان ذکر است سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان، جام یادگار امام (ره) روز 7تیرماه در سالن وَرنا منطقه آزاد چابهار با حضور کشورهای اوکراین ، ایتالیا، تاجیکستان، روسیه، مغولستان، قرقیزستان، مجارستان، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و تیم منتخب غرب آسیا در کنار پنج تیم از کشورمان (سه الف، ب و ج ایران، تیم منطقه آزاد چابهار و تیم روستایی عشایری) وکشور هند به عنوان ناظر برگزار می شد که درپایان این رقابت ها تیم روسیه به قهرمانی رسید .

امتیاز به خبر :