ایجاد 12000 شغل در منطقه آزاد ارس نشان دهنده فعالیت گسترده چند سال اخیر است

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح دو کارخانه تولیدی در منطقه آزاد ارس، گفت: ایجاد 12000شغل در منطقه آزاد ارس نشان دهنده فعالیت گسترده چند سال اخیر است.

به گزارش فرینا، علی ربیعی با اشاره به آمار اشتغال در ارس، تاکید کرد: میزان اشتغال گفته شده بر اساس آمار رسمی است و چون عضو شورایعالی مناطق آزاد کشور هستم، به طور کامل در جریان فعالیت های صورت گرفته در این منطقه آزاد قرار دارم.
وی افزود: افزایش کارگاه ها و کارخانجات جدید و کارخانجات در آستانه افتتاح نشان از فعالیت های گسترده دارد که در چند سال اخیر در ارس صورت گرفته است.
ربیعی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید مناطق آزاد به دروازه صادرات کشور تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: گسترش صادرات و کاهش وابستگی به واردات در مناطق آزاد استراتژی دولت در رونق مناطق تولید و اشتغال در مناطق آزاد است و در این زمینه توفیقاتی داشته است.
وی گفت: کارخانه هایی که امروز افتتاح شد دارای تکنولوژی بالایی بودند و برای نمونه افتتاح کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم با توجه به افزایش استفاده از آلومنیوم در کشور می تواند ایران را تاحدودی از واردات پروفیل های آلومینیومی بی نیاز کند.
وی در ادامه گفت: افتتاح کارخانه تولید کننده دستکش های بهداشتی و پزشکی نیز با انتقال تکنولوژی به کشور همراه بوده است و در این زمینه نیز ایران می تواند به خودکفایی برسد.
ربیعی تصریح کرد: دانش بنیان بودن کارخانه های افتتاح شده یکی از مزیت هایی است که با وجود منطقه آزاد ارس، پررنگ تر شده است. این نوع از کارخانه ها قابلیت رشد، توسعه و اشتغال زایی بالایی دارند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه هر دو کارخانه افتتاح شده، جرو بخش تعاون هستند و چون تاکید زیادی در کشور برای رشد بخش تعاون وجود دارد، افتتاح این دو کارخانه نیز حائز اهمیت خواهد بود.
ربیعی در پایان گفت: دولت در تلاش است تا در سالجاری موانع را از پیش پای سرمایه گذاران و تولید کننده ها بردارد و تلاش می کنیم تا با ارائه تسهیلات آسانتر و بهتر بتوانیم به کارآفرینان در حوزه های مختلف کمک کنیم.
گفتنی است، دو کارخانه جدید در ارس با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی، افتتاح شد. کارخانه آذرتجهیزطب ارس، در حال حاضر به تولید دستکش های جراحی، معاینه و نیترین می پردازد و ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه برای هر یک از دستکش ها 70 میلیون عدد است. این کارخانه با میزان سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال برای 164 نفر شغل ایجاد می کند. شرکت پروفیل یکتا ارس نیز در زمینه ساخت پروفیل های آلومنیومی فعالیت می کند و با سرمایه گذاری 98 میلیارد ریال برای 150 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

امتیاز به خبر :