جوامع محلی و دانایی محوری مولفه های اصلی توسعه اند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42528
ساعت 19:19 چهارشنبه 28 تير 1396
مدیر سلامت، ورزش، امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از جوامع محلی و حوزه علم و دانش به عنوان مولفه های اصلی توسعه در این جزیره نام برد.

به گزارش فرینا، عباس براهیمی در مراسم تجلیل از کارکنان بهزیستی و تشکل های مردم نهاد قشم که بمناسبت هفته بهزیستی (24 تا 30 تیر) در سالن مرکز بین المللی رشد برگزار شد، گفت: تشکل های مردم نهاد قشم با کمترین امکانات خدمات شایسته ای به آسیب دیدگان مسائل اجتماعی ارائه کرده اند که عملکرد آنان شایسته تقدیر است.
براهیمی افزود: طی دو سال گذشته براساس سیاست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توجه ویژه ای به نقش جوامع محلی در این منطقه شده و نتیجه آن در مباحث مختلف توسعه ای بسیار عالی بوده است.
وی با اعلام اینکه در مباحث آسیب های اجتماعی نقش تشکل های مردم نهاد به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور بسیار مهم و بارز است، گفت: اگر تشکل های مردم نهاد در مسائلی همچون طلاق، اعتیاد و بزه کاری ها تلاش مضاعف نکنند، خطرات زیادی آینده فرزندان کشورمان را تهدید خواهد کرد.
مدیر سلامت، ورزش، امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر نقش ارزنده دوره های آموزشی برای تقویت کانون خانواده با استفاده از نیروهای توانمند دانشگاهی، افزود: برای ارتقای سطح سلامت جامعه و خروج از تهدیدهای اجتماعی باید با بهره بردن از نقش دانشگاهیان برنامه های مشخص و هدفمند داشته باشیم.
براهیمی گفت: مدیریت و هدایت تهدیدها به فرصت ها هنر تشکل های مردم نهاد است که برای تحقق این هدف ارزشمند همه باید در مسیر خدمت به جامعه، به یکدیگر کمک کنیم.
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی خطری است که متوجه یک طیف و گروه خاص می شود و زمانی که طیف وسیع تری را در برگیرد از آن به عنوان مساله اجتماعی و در سطح گسترده تر به عنوان بحران و شرایط اضطرار از آن یاد می کنند که کنترل شرایط آخر به مدیریت ملی نیازمند است.
مدیر سلامت، ورزش، امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از پیشنهاد ایجاد خانه تشکل های مردم نهاد برای پرهیز از موازی کاری ها و همچنین کاهش هزینه های ثبت اینگونه فعالیت ها استقبال و اظهارامیدورای کرد که هر دو این درخواست ها به زودی محقق شود.
براهیمی افزود: داشتن ردیف اعتبار یکی از نیازهای مهم برای حمایت از تشکل های مردم نهاد است و خوشبختانه به دلیل نگاه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به موضوعات گروه های مردم نهاد، امروز شاهد عزم و اراده جدی در مباحث یاد شده در این سازمان هستیم.
وی از مولفه آموزش به عنوان یک اقدام مهم و تخصصی نام برد و گفت: با وجود افراد متخصص در بین دانشگاهیان این جزیره می توانیم به حل مباحث مبارزه با آسیب های اجتماعی در قشم امیدوار باشیم.
مدیر سلامت، ورزش، امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این سازمان از همه گروه های مردم نهاد که با آموزش هدفمند به کاهش آسیب های اجتماعی در قشم کمک می کنند، حمایت خواهد کرد.
براهیمی با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه های مختلف از دستاوردهای تشکل های مردم نهاد قشم، گفت: برپایی نمایشگاه ها علاوه بر ایجاد امید در دل برگزارکنندگان، موجب آشنایی بیشتر مردم با عملکرد این نهادهای مردمی و در نهایت باعث افزایش علاقه مردم برای کمک به این تشکل ها می شود.
وی همچنین از رئیس اداره بهزیستی و کارکنان این مجموعه که در طول سال با مسائل مختلف حوزه اجتماعی سر و کار دارند و خدمات ارزنده ای به مخاطبان خود ارائه می دهند تقدیر کرد.
بنا به این گزارش، در پایان این نشست از خدمات اسماعیل کیانی رئیس اداره بهزیستی، کارکنان این مجموعه و 11موسسه مردم نهاد فعال در جزیره قشم که به آسیب دیدگان مسائل اجتماعی با روش های علمی خدمت می کنند، به رسم یاد بود و با ارائه لوح و هدایا تجلیل شد.




 

شناسه خبری: 42528

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟