جزیره کیش پیشرو در توسعه امور زیر بنایی و جذب سرمایه گذاری

معاون اول رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد در جهت توسعه و پیشرفت کشور بعنوان یکی از مهم ترین محور های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش فرینا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای آغاز بهره برداری از 9 طرح عمرانی و گردشگری در جزایر کیش و هندورابی وارد این منطقه آزاد شد با اشاره به نقش کلیدی مناطق آزاد در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مهم ترین محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد در جهت توسعه و پیشرفت کشور است.
معاون اول رییس جمهور با ابراز خرسندی از موفقیت دولت در سال گذشته در زمینه اجرای برنامه های اصولی تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد گفت: ارتقاء صنایع دانش بنیان، افزایش صدور خدمات و کالاهای تولیدی در مناطق آزاد و افزایش میزان صادرات مجدد کالا از این مناطق، سه برنامه اصلی دولت در سال 95 در مناطق آزاد بود که در هر سه بخش شاهد رشد چشمگیر 100 درصدی بودیم.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه در سال تولید و اشتغال، دولت توجه ویژه ای به مناطق آزاد و اشتغالزایی در این مناطق خواهد داشت اظهار داشت: هر یک از 9 طرح عمرانی و گردشگری که امروز و فردا در جزیره کیش و هندورابی به بهره برداری می رسند اشتغالزایی قابل توجهی را برای ساکنان منطقه و هموطنان ایجاد کرده اند و امیدواریم امسال این روند در سایر مناطق آزاد کشور و شهرها و استان های کشور ادامه داشته باشد.
معاون رییس جمهور توسعه جزایر ایرانی خلیج فارس با بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد را یکی از اولویت های کاری دولت بر شمرد و تصریح کرد: جزایر ایرانی خلیج فارس با کمک مناطق آزاد به کانونهای توسعه و پیشرفت کشور بدل خواهند شد و کیش در این زمینه پیشرو بوده است.
وی به برنامه های توسعه ای سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت: طرح هایی که فردا در هندورابی به بهره برداری می رسند بخشی از برنامه های موفق عمرانی و توسعه ای سازمان منطقه آزاد کیش در جهت رونق و آبادانی هندورابی بعنوان یکی از جزایر زیبای خلیج فارس است.
جهانگیری با تاکید بر اینکه جزیره کیش با اولویت گردشگری یکی از مناطق آزاد موفق کشورمان در زمینه جذب سرمایه گذاری و ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه است اظهار داشت: در جزیره کیش به امور زیر بنایی و جذب سرمایه گذاری توجه خوبی شده است و طرح هایی که امروز و فردا نیز به بهره برداری می رسند به طور عمده با هدف تکمیل زیر ساخت های لازم در جهت توسعه گردشگری و اقتصادی این منطقه آزاد اجرا شده است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه در تمامی دنیا مناطق آزاد با هدف تسهیل قوانین و تسریع روند توسعه کشور ایجاد می شوند تاکید کرد: مناطق آزاد کشور ما از مهمترین کانون های توسعه ایران اسلامی هستند و دولت نیز تلاش می کند تا زمینه برای رشد فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در این مناطق بیش از پیش فراهم شود.

امتیاز به خبر :