بهره مندی 149 هزار و 700 نفر از امکانات مجموعه ورزشی المپیک جزیره کیش

گزارش عملکرد معاونت ورزش و تفریحات سالم شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش در سه ماه نخست سال 96 اعلام شد.

به گزارش فرینا، توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن همواره یکی از اهداف معاون و مدیران معاونت ورزش و تفریحات سالم سازمان منطقه آزاد کیش بوده است. شرایط آب و هوایی مطلوب در 8 ماه از سال و همچنین ورود گردشگران به این منطقه، کیش را تبدیل به مکانی مناسب جهت برپایی مجموعه ورزشی المپیک کرده تا هم علاوه بر ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران کیش، بهترین پایگاه جهت برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای مختلف ورزشی تیم های مختلف ورزشی داخلی و خارجی محسوب شود.
بنابر این گزارش در 3 ماه نخست سال 96، تعداد 96 هزار و 231 نفر از پلاژ بانوان، 28 هزار و 281 نفر از پلاژ آقایان، 14 هزار و 226 نفر از استخر المپیک، 7 هزار و 801 نفر از استخر کرانه ، 825 نفر از زمین های تنیس و 2 هزار و 309 نفر به سالن بدنسازی کوثر مراجعه و از امکانات ورزشی آن مکان بهره مند شدند.
در همین مدت، تعداد 8 اردوی تدارکاتی و آمادگی ورزشی در رشته های پرتاب دیسک، دو میدانی آقایان، والیبال ساحلی آقایان، ژیمناستیک، والیبال، شنای دختران و بسکتبال جوانان با حضور 66 ورزشکار در جزیره کیش برگزار شد.
همچنین 2 هزار و 983 ورزشکار با 130 تیم در 60 مسابقه در رشته اسکیت، تیر اندازی با کمان، شنا، تیراندازی با تفنگ، کیبل اسکی، دو، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، اسکواش، تنیس، فوتبال و کشتی شرکت کردند.
با توجه به آمادگی و توانمندی ورزشکاران جزیره کیش، تعداد 11 تیم ورزشی با حضور 52 ورزشکار جهت شرکت در مسابقات کشوری در رشته های تیر اندازی با کمان، دو و میدانی، شمشیربازی، تکواندو، کشتی و کاراته از جزیره کیش اعزام شدند و توانستند 4 مدال طلا، 2 مدال نقره و2 مدال برنز برای جزیره کیش به ارمغان آورند.
در این مدت، به مناسبت رویدادهای ملی و مذهبی نیز تعداد 7 هزار و 857 نفر در 36 همایش ورزش همگانی از جمله پیاده روی، طناب کشی، هفت سنگ، جشنواره بادبادک ها، مسابقات تفریحی دارت، فریزبی، توپ و چاله، بهکاپ، تیر و کمون سنگی، توپ و لیوان، فوتبالدستی انسانی، شطرنج و پنالتی فوتبال در جزیره کیش شرکت کردند.
همچنین، در سه ماه نخست سال 17 دوره آموزشی از جمله دوره های کایت بردینگ، مربیگری پدل برد، مربیگری درجه 3 اسکیت، دوره آمادگی نجات غریق، شنای مقدماتی و پیشرفته برگزار شد و تعداد 467 نفر از این دوره های ورزشی بهره مند شدند.
گفتنی است، وجود مجموعه ورزشی المپیک با 9 سالن سر پوشیده مجهز به امکانات ورزشی، زمین های چمن فوتبال، سوارکاری و تیر اندازی، پلاژ شنای بانوان و آقایان، استخرهای کرانه و المپیک و همچنین امکانات مناسب اقامتی، تفریحی و پذیرایی، نداشتن ترافیک، دسترسی آسان به امکانات مختلف، عدم نیاز به دریافت روادید و حمل و نقل آسان، جزیره کیش را به مکانی مناسب برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی ملی و بین المللی تبدیل کرده است.

امتیاز به خبر :