جمع آوری 6 میلیارد ریال در اولین جشن گلریزان منطقه آزاد چابهار

6 میلیارد ریال خیران، بازاریان، تجار و صاحبان شرکت ها در نخستین جشن گلریزان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با هدف کمک به زندانیان جرائم غیر عمد کمک نقدی کردند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این آیین گفت: اقدام سازمان منطقه آزاد چابهار و فعالان اقتصادی در جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: کارهای خیر سبب خوشحالی خانواده های زندانیان و توشه ای برای آخرت فرد نیکوکار است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایجاد کارخانه های اشتغالزایی و بازگشایی کارگاههای تولیدی در منطقه آزاد چابهار می تواند برای رفع مشکلات بیکاری کمک کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز گفت: این سازمان در کنار کارهای تجاری و اقتصادی با برنامه های متنوع سعی در انجام کارهای خیر از جمله آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دارد.
عبدالرحیم کردی افزود: به همین منظور بنیاد خیریه ای با نامه «مه بان» از امروز فعالیت خود را به منظور کمک به نیازمندان و زندانیان جرائم غیر عمد آغاز خواهد کرد.
وی ادامه داد: اهداف اصلی بنیاد خیریه «مه بان» حمایت از خانواده های نیازمند، توانمند سازی و آموزش افراد مختلف در جنوب سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: «مه بان» نام یک روستا در شهرستان نیکشهر است که برای بنیاد خیریه انتخاب شده و معنی نگهبانی ماه را می دهد.
وی اظهار داشت: برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از سال آینده و با شروع هفته کرامت به تقویم رویدادهای فرهنگی منطقه آزاد چابهار اضافه می ‌شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز گفت: 11 نفر به دلیل جرائم غیر عمد در زندان شهرستان چابهار چشم انتظار کمک های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده خود هستند.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه برای آزادی این 11 نفر حدود 10 میلیارد ریال نیاز است، خاطرنشان کرد: 140 زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.
وی ادامه داد: با اقدامات لازم و رایزنی با شکات در تلاش هستیم تا مبلغ بدهی زندانیان را کاهش دهیم تا افراد بیشتری در سطح استان آزاد شوند.
وی گفت: فعالان اقتصادی می توانند ماهانه مبلغی را به صورت اقساطی با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه کمک کنند.
به گزارش ایرنا جشن گلریزان به همت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار و با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مولوی نظیراحمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری، علی موحدی راد دادستان زاهدان و شماری از علما، معتمدان و مسئولان محلی /دوشنبه شب/ در سرسرای همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

امتیاز به خبر :