امضای 3 قرار داد سرمایه گذاری در منطقه ویژه خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر سه قرارداد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی در این استان منعقد شد.

به گزارش فرینا، سیاوش وحدت در گفت و گو با خبرنگاران این استان افزود: از مجموع این قرار داد ها دو مورد در حوزه محصولات غذایی و یک سرمایه گذاری نیز در خصوص دستگاه های تولید قطعات سی اچ پی است که زمین نیز به آنان واگذار شده است و فعالیت های خود را نیز آغاز کرده اند.
وحدت با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی این استان در زمینی به مساحت 355 هکتار تملک شده است گفت: مرحله اول این طرح در مساحت 49 هکتار اجرا شده، مرحله دوم 200 هکتار و مرحله سوم نیز به مساحت 106 هکتار است.
ویافزود: در مرحله اول از محیط زیست مجوزها گرفته شده و زیر ساخت های لازم از جمله آب، برق، آسفالت و سایر نیز آماده شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه در هفته آینده گمرک نیز در این منطقه مستقر خواهد شد گفت: هم اکنون برای این منظور کانکسی در نظر گرفته شده است و در آینده برای گمرک ساختمان ساخته خواهد شد و همچنین دو باسکول 60 تنی نیز راه اندازی می شود.
وحدت ادامه داد: در سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی 20 میلیارد ریال هزینه شد و هم اکنون 40 میلیارد ریال نیز در دست اجرا است که تاکنون 30 میلیارد ریال ابلاغ شده است.
وی افزود: برنامه ریزی شده است که در سال جاری 100 میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت ها هزینه شود که امید وار هستیم اعتبارات تزریق شود، در مجموع برای تکمیل زیر ساخت های این منطقه به بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: مطالعه مرحله دوم منطقه ویژه اقتصادی با 200 هکتار در دستور کار قرار گرفته است.
خراسان شمالی دارای 15 شهرک و نواحی صنعتی است که بیش از 214 واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی در این شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند و سه هزار و 754 نفر نیز در این واحدهای اشتغال دارند.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو