همایش ملی پیامدهای جنگ های دهه ۲۰ آذرماه برگزار می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43135
ساعت 12:45 چهارشنبه 8 شهريور 1396
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در آئین رونمایی از کتاب سه تفنگ دار ارس از برگزاری همایش ملی بازتاب و پیامدهای جنگ های دهه۲۰ در منطقه آزاد ارس، خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: این همایش که به جنگ های دهه 30 شمسی ایران و روس اختصاص دارد، با هدف واکاوی پیامدها و بازتاب های تجاوز روس ها به خاک ایران، برگزار می شود.
وی افزود: نقش مرزنشینان در دفاع و صیانت از حریم کشور دارای اهمیت بالایی است و تبیین این نقش برای تقویت هویت ملی ایرانیان بسیار مهم است.
داداش زاده با اشاره به جریان سازی موضوع شهدای شهریور 1320 جلفا با برگزاری سمینار و تجلیل از خانواده های این شهدا در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: آشنایی با رشادت ها و جانفشانی سربازان مرزبان کشور در دفاع از اسلام و ایران موجب ارتقای همبستگی ملی و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.
وی تاکید کرد: امسال در راستای افزایش سطح کیفی برنامه های پیش بینی شده، با همکاری موسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن، وزارت امور خارجه، سازمان اسناد، کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و برخی از دانشگاه ها، همایش ملی بازتاب و پیامدهای جنگ های ایران و روس در سطح ملی برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در مورد موضوع های پیش بینی شده برای این همایش، تصریح کرد: نقش ارس در تاریخ و فرهنگ ایرانی و تاثیر جنگ های ایران و روس در ایران همانند ایجاد اندیشه نوگرایی، ضرورت اصلاحات و اشتراکات فرهنگی از جمله مباحثی خواهد بود که در این همایش به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
داداش زاده با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در سازمان منطقه آزاد ارس برای تقویت هویت ایرانی اسلامی، گفت: مقاومت سربازان مرزبان در مقابل ورود اجانب به خاک ایران، نمونه بارزی از ایثار، شهادت و وطن پرستی است.
وی در پایان عنوان کرد: تاسیس یادمان شهدای 1320 در نقطه صفری مرزی، اجرای بزرگداشت ها و برنامه های مختلف فرهنگی و رونمایی از کتاب سه تفنگدار ارس، بخشی از فعالیت های سازمان منطقه آزاد ارس در این زمینه بوده است.

شناسه خبری: 43135

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟