بیش از 3700 بازدید برای تامین سلامت عموم مردم در جزیره کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43173
ساعت 10:06 دوشنبه 13 شهريور 1396
در پنج ماهه نخست سال 96 از سوی مرکز توسعه سلامت کیش 3 هزار و 748 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کیش صورت گرفت.

به گزارش فرینا، با توجه به اهمیت سلامت افراد جامعه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار یکی از مواردی که در سلامت افراد جامعه دخالت ویژه دارد، مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی هستند. لذا به منظور تحقق اهداف کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبتنی بر تامین و حفظ سلامتی آحاد جامعه، دسترسی به آب و غذای ایمن و سالم بعنوان یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه مطرح است و کارشناسان مرکز توسعه سلامت منطقه آزاد کیش در این راستا در پنج ماهه نخست سال 96 از 3 هزار و 748 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی آرایشی و بهداشتی بازدید کرد.
دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش در این خصوص گفت: واحد بهداشت محیط این مرکز با انجام 3 هزار و 748مورد بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذائی، اماکن عمومی و مراکز آرایشی و بهداشتیو همچنین با 201 نمونه برداری از مواد غذایی، موفق شد امنیت غذایی و آرامش خاطر قابل قبولی برای میهمانان وساکنان محترم کیش به ارمغان آورد.
دکتر رضانیا افزود: واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش، در حوزه آب نیز با انجام 129مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب، رسالت بهداشتی خود را در زمنیه امنیت و بهداشت آب برای شهروندان و میهمانان عملیاتی کرد.
وی تصریح کرد: بالغ بر8 هزار و 703 کیلوگرم مواد غذاییو همچنین لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته دراین بازه زمانی در کیش کشف و معدوم شد.
این مسئولتاکید کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و اماکن عمومی 72مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده که از این تعداد 5 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد.
همچنین از ابتدای سال 96تا پایان مرداد ماه تعداد 897 مورد کلر سنجی انجام شد.
وی در پایان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع نیز به 70 مورد شکایات واصله به این واحد رسیدگی شد.

شناسه خبری: 43173

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟