برگزاری آزمون سراسری مهارت آموزی در منطقه آزاد اروند

جانشین معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت مهارت آموزی دانش آموزان این منطقه با همکاری و مشارکت آموزشگاه های آزاد مستقر در منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در حاشیه آزمون طرح غنی سازی اوقات فراغت و مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد : بنا به تدابیر مدیرعامل و هیات مدیره این سازمان و همچنین بدنبال طرح غنی سازی اوقات فراغت مهارت آموزی دانش آموزان این منطقه که سال گذشته با موفقیت انجام شد را خوشبختانه امسال توانستیم با همکاری و مشارکت آموزشگاه های آزاد مستقر در شهرهای آبادان ،  خرمشهر ، اروندکنار ، چوئبده و مینوشهر با شکوه تر از سال گذشته برگزار کنیم.
وی اظهار داشت : امسال مجموعا 4709 نفر با اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند کاملا رایگان  در دوره های مهارت ورزی و فنی حرفه ایی شرکت کردند که از این تعداد 73 درصد خانم و 27 درصد آقا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی افزود : این افراد در 43 آموزشگاه ، 7 مرکز فنی و حرفه ایی ، مراکز بهزیستی ، فرهنگ خانه ها و دانشگاه ها مهارت ها را آموزش دیدند.
موسوی با بیان اینکه شرکت کنندگان این دوره در بیش از 63 حرفه مشغول فراگیری دوره های مهارت آموزی شدند ، گفت : خوشبختانه رده هایی که در طرح امسال شرکت کردند شامل دانش آموزان ، دانشجویان ، بازماندگان از تحصیل و فارغ التحصیلان رشته های کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها بودند.
وی گفت : برگزاری این دوره ها از 15 تیر تا 15 شهریورماه سال جاری برگزار شد و امروز کارت ورود به جلسه و کارت آزمون برای شرکت کنندگان در این دوره ها صادر و به آنها تحویل شد و از ساعت 8:00 صبح تا ساعت 20:00 امروز در آزمون متمرکز فنی و حرفه ایی شهرهای آبادان ،خرمشهر،اروندکنار ،چوئبده و مینو شهر شرکت کردند .
جانشین معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از صدور گواهینامه بین المللی در این طرح برای قبول شدگان خبر داد و گفت : افرادی که در این آزمون موفق به دریافت نمره قبولی شوند گواهینامه بین اللملی صادر می شود و همچنین هدایای از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی می شوند متناسب با نمره کسب شده اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بعد از اتمام این آزمون و پس از صدور گواهینامه ها مقرر شد در طی سال برای افرادی که موفق به دریافت گواهینامه شدند کارگاه های آموزشی ،مشاوره ایی در پائیزو زمستان برگزارشود.
وی افزود : هدف از برگزاری این کارگاه ها این است که فارغ التحصیلان ، دانشجویان و افرادی که بدنبال شغل مناسب خود هستند طی دوره های کارگاهی آموزش کاربردی و مشاوره ها و هدایت شغلی بتوانند شغل مورد نظر خود را بدست آورند و مشغول بکار شوند.
موسوی اظهار داشت : به دنبال آن هستیم برای سال آینده نشست هایی را با دستگاه های ذی ربط از جمله آموزش و پرورش ، اداره فنی و حرفه ایی و انجمن آموزشگاه ها برگزار و اشکلات امسال را آسیب شناسی کنیم تا این اشکالات و نواقص رفع شوند.
جانشین معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش پایانی سخنان خود گفت : پس از پایان این آزمون از افراد شاخص و همچنین از آموزشگاه های نمونه ، مدیران و کارکنان دست اندرکار در این طرح توسط سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر بعمل خواهد آمد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :