توزیع ۶ تن پذیرایی رایگان خوزستانی ها در برج میلاد

برنامه شب های فرهنگی خوزستان در برج میلاد آغاز به کار کرده و در حاشیه آن ۶ تن پذیرایی رایگان بین حاضران توزیع می شود.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، برنامه شب های فرهنگی با همت شهرداری تهران برای استان های مختلف سراسر کشور تدارک دیده شده و در برج میلاد برگزار می شود که روز پنجشنبه نوبت به استان خوزستان رسیده و هنرمندان و فرهنگیان این استان به مدت دو روز برنامه های مختلفی را اجرا می کنند.
اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به عنوان یکی از ارکان اصلی حضور بسیار پررنگی در اجرای برنامه ها داشته و با اجرای برنامه های مختلف از جمله پخش کلیپ، برگزاری ورک شاپ، ارائه صنایع دستی و برگزاری سیاه چادر اقوام بختیاری و عرب خوزستان و همچنین توزیع سوغات محلی باعث جذب مخاطبان بسیاری شده است.
بنا به این گزارش، توزیع رایگان ۶ تن پذیرایی شامل سوغاتی های خوزستان از جمله خرما، خارک، کلوچه خرمایی در برنامه دو روزه شب های فرهنگی خوزستان انجام می شود.
نگارخانه تصویر نیز با هدف نمایش جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، صنایع دستی و اجتماعی خوزستان از نگاه تصویر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند در برج میلاد راه اندازی شده است.
شهرهای شوشتر، دزفول، بهبهان و اهواز به عنوان نمایندگان استان خوزستان به منظور معرفی قسمتی از سفره های خوزستان انتخاب شدند.
اجرای زنده یکی از آثار نشان دار جهانی خوزستان خراطی به شکل ورک شاپ توسط استاد چیره دست خوزستان استاد فروتن و همچنین اجرای دستگاه عبابافی توسط یکی از اساتید بهبهان به شکل زنده در فضای باز برج میلاد برای اولین بار نیز از دیگر برنامه های این شب های فرهنگی است.
اجرای ورک شاپ سفال گری، تهذیب، کاریکاتور، جاجیم بافی و عرضه حصیربافی کارون در نمایشگاه، اجرای عروسک های غول پیکر برای اولین بار در برج میلاد، اجرای موسیقی زنده میسان، اجرای گروه های موسیقی زار آبادان، شاهنامه خوانی و همچنین گروه های موسیقی شوشتری و بختیاری را در این دو روز خواهیم داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :