مناطق آزاد؛ امروز برنامه محورند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مناطق آزاد در آغاز يك خيز توسعه اي هستند.

به گزارش فرینا به نقل از نشریه مناطق آزاد، عبدالرحیم کردی در خصوص مدیریت 4 ساله اکبر ترکان د رمناطق آزاد کشور گفت: آقای ترکان دو کار بزرگ در مناطق آزاد کشور انجام دادند؛ اول اینکه مناطق را برنامه ‌محور کردند؛ یک کار بسیار سنگین آسیب ‌شناسی و تدوین برنامه انجام دادند که این اتفاق سبب شد در حال حاضر همه مناطق آزاد کشور برنامه و ماموریت مشخص و خاص خود را داشته باشند و معيار ارزيابي عملكرد مديران مبتني بر عملكرد برنامه‌ها شده است.
وی ادامه داد: کار مهم دیگری که ایشان در مناطق انجام دادند، شفاف‌سازي و انضباط مالی و بودجه‌ای است. به نظر من هر دو مورد، ابزارهای قوی و ضروری بودند تا مناطق آزاد در ریل خود قرار گیرند و در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کنند.
کردی افزود: البته تمركز بر توسعه زيرساخت‌ها و بسترسازي حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي، فرصت مناسبي براي سرعت بخشيدن به آهنگ توسعه مناطق آزاد را فراهم کرد‌. نقش دادن به جوامع محلي و مشاركت آنان در فرآيندهاي توسعه از جمله مباحث مهمي هستند كه در مدل توسعه مناطق پيش از اين مغفول مانده بود و در دولت يازدهم مورد عنايت ويژه قرار گرفت که اثرات ارزشمندي بر ساختار توسعه مناطق داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: بنده معتقدم در دولت دوازدهم بر مبنای ماموریت‌هایی که در دولت یازدهم برای مناطق آزاد کشور تعریف شده، باید حرکت‌مان را سرعت ببخشیم، چرا که با توجه به فضای جدیدی که کشور با آن روبه‌روست، خصوصا موفقیت‌هایی که دولت در پرونده هسته اي و تعامل با جهان داشته است، مناطق آزاد می‌توانند بهترین نقطه اتصال اقتصاد داخل با دنیای خارج باشند و هر قدر در مناطق آزاد بتوانیم کار قوی‌تر و موثرتری انجام دهیم، قطعا می‌تواند به تقویت اقتصاد داخلی کشور کمک کند.
کردی تاکید کرد: مناطق آزاد در آغاز يك خيز توسعه‌اي هستند؛ آنچه را كه در چهار سال گذشته توفيق نداشتيم، استقرار سيستم‌هاي بانكي و مالي بود و ضرورت دارد در دور جديد با برنامه مشخص در اين حوزه اقدامات موثري صورت پذيرد. سيستم‌هاي مالي مناسب ابزاري براي انتقال سرمايه و به تبع آن دانش و تكنولوژي هستند. مبادلات تجاري رقابت‌پذير و قبول نقش بين‌المللي، مستلزم شريان انتقال پولي سهل و كم‌هزينه هستند.

امتیاز به خبر :