برگزاری يازدهمين نشست اتاق فكر توسعه بندر چابهار

يازدهمين جلسه اتاق فكر توسعه بندر چابهار با حضور معاونت امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي، مديران كل استاني مرتبط، خطوط كشتيراني، تجار و سرمايه گذاران بخش خصوصي در محل سازمان بنادر و دريانوردي برگزار شد.

به گزارش فرینا، اسلامي معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي در این جلسه از امضاء توافقنامه هایی با طرف های خارجی سرمایه گذار در بندر چابهار خبر داد كه حضور اين شركت ها را قبل از اجرايي شدن قرارداد در بندر چابهار تسريع می کند.
وی ضمن برشمردن اولویت بندر چابهار در جذب سرمایه گذار به جهت افزایش ترافیک بار و کالا، بر احصاء مشوق های خدماتی به صاحبان کالا توسط بخش های دولتی، تسهیل و تسریع در فرآیندها و اقتصادی نمودن مسیر چابهار تأکید و از راه های ارتقاء و افزایش کالا دانست.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین امضاء توافقنامه بين معاون وزيرحمل و نقل هند و معاون وزير راه و شهرسازی را نويد بخش اهميت پيشرفت بندر چابهار بیان کرد.
اسلامی گفت: تبديل بنادر شهيد بهشتي و شهید کلانتری چابهار به منطقه ويژه اقتصادي از اولويتهاي سازمان بنادر و دریانوردی است که درحال پيگيري جهت تحقق نميباشيم.
وی در ادامه از افتتاح فاز اول طرح و توسعه بندر شهيد بهشتي با حضور رياست محترم جمهور در آینده نزدیک خبر داد.
این مقام مسئول در سازمان گفت: طراحي مدل و چارچوب دقيق جهت تخفيف چشمگير تعرفه های صادرات از طريق بندر چابهار در دستور كار قرار داده شده است.

امتیاز به خبر :