افتتاح اولین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح اولین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند (یادواره شکست حصر آبادان) در روز 26 شهریور ماه جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، همایون قنواتی گفت: در این جشنواره 10 گروه تئاتری از آبادان و خرمشهر  شرکت می نمایند  که شامل  6 تئاتر صحنه ایی و 4 تئاتر خیابانی به اجرای نمایش می پردازند.
وی افزود : این جشنواره برای اولین بار در منطقه آزاد اروند و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار می شود و برگزیدگان این جشنواره کار خود را در جشنواره تئاتر فجر ارائه می دهند.
قنواتی  گفت : در سالهای گذشته این جشنواره در مرکز استان برگزار می شد و از هر شهرستان یک الی دو گروه نمایشی شرکت می کردند که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این جشنواره امسال در منطقه آزاد اروند و با  افزایش تعداد گروهها ی نمایشی آبادان و خرمشهر صورت می گیرد. که این امر باعث رقابت بیشتر بین گروهها ، رضایت مندی هنر مندان  منطقه ، ارتقاء کیفیت سطح نمایش ها  و اجرای عمومی بیشتر می شود. 
وی اظهار داشت : افزایش فعالیت های هنری و فرهنگی باعث ارتباط بیشتر مردم با هنر، رشد و ارتقاء سطح فرهنگی منطقه می شود .
وی در پایان گفت : هیئت داوران این جشنواره شامل حسین مسافر آستانه ، جمشید خانیان و فرهاد قائمی مهدوی است و این جشنواره از 26 الی 28 شهریور ماه جاری در سالن های  نمایش آبادان و خرمشهر برگزار می گردد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :