ورود اتباع عراقی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند آغاز شد

قائم‌ مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خوشبختانه ورود اتباع عراقی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند از روز دوشنبه آغازشده و در بحث تردد خودروهای عراقی به محدوده منطقه آزاد اروند نیز قرار است بعد از اربعین حسینی آغاز شود.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، عبدالله کعبی در دومین همایش تجلیل از فعالان حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند که در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: یک هفته اخیر به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای پیگیری ورود اتباع عراقی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند سفری به عراق داشتیم.
وی افزود: خوشبختانه ورود اتباع عراقی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند از روز دوشنبه آغازشده، تردد خودروهای عراقی به محدوده منطقه آزاد اروند نیز قرار است بعد از اربعین حسینی آغاز شود.
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بر این اساس اتباع عراقی می‌توانند صبح به آبادان و خرمشهر بدون ویزا وارد شوند از امکانات این دو شهرستان استفاده کنند و بعدازظهر به کشور خود برگردند، ما یک بازار 3 میلیونی را در استان بصره برای آبادان و خرمشهر پیش‌بینی می‌کنیم که فعالان حوزه گردشگری می‌توانند از ظرفیت پیش‌آمده استفاده کنند.
وی با قدردانی از فعالان حوزه گردشگری در آبادان و خرمشهر که میزبان گردشگران این منطقه هستند، گفت: از کسانی که در پیشانی حوزه گردشگری آبادان و خرمشهر هستند درخواست می‌کنم مشکلات منطقه را به گردشگر نگویند، این گردشگر آمده لذت ببرد و تفریح کند، شما مزیت‌های آبادان و خرمشهر را به گردشگر بگویید تا گردشگر مجدداً به آبادان و خرمشهر برگردد.
کعبی اظهار کرد: باید تلاش کنیم بامحبت و مهربانی برای گردشگران احساس اعتماد و امنیت را فراهم کنیم، اینکه درجایی فراتر از مبالغ قانونی هزینه‌ای اضافه دریافت بشود گردشگر را از بازگشت به منطقه ناراحت می‌کند، این موردی است که گردشگران گلایه دارند.
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه اکنون شاهد اتفاقی مشابه در منطقه آزاد اروند هستیم، بیان کرد: منطقه آزاد اروند دارایی همه است، ما خادمان آن‌ها در منطقه آزاد اروند هستیم، اگر گلایه‌ای دارند و مشکلی داریم و خطایی در کار ما است عرف و رفتار اسلامی می‌گوید به ما تذکر بدهید.
وی افزود: تذکر بدهند توضیح می‌دهیم، اگر قانع شدند که هیچ و اگر ما مشکل داشتیم عذرخواهی می‌کنیم، اگر اطلاعات غلط به آن اشخاص داده باشند ما تصحیح می‌کنیم، در این سال‌ها تلاش ما بر این بوده که تحول در منطقه ایجاد کنیم تا حدودی هم این تحول ایجادشده است.
کعبی همچنین در پایان به اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی به مقوله گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: این نشان‌دهنده توجه منطقه آزاد اروند به مقوله گردشگری است، خوشبختانه شورای تأمین دو شهرستان آبادان و خرمشهر تمام تلاش خود را داشتند تا احساس امنیت به وجود بیاید و این احساس به وجود آمده و قدردان آن‌ها هستیم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :