گردشگری یک موضوع راهبردی برای خروج از بحران

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشکری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مقوله گردشگری یک مقوله راهبردی برای خروج از بحران بیکاری ،اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده در آیین دومین همایش تجلیل از فعالان حوزه گردشگری که به مناسبت هفته جهانگردی در سالن اجلاس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد عنوان کرد : برای خروج از بحران های بیکاری، اقتصادی و همچنین بحران اجتماعی که ناشی از مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه ما است می بایست توجه خاص به صنعت گردشگری کرد ، این نیز یک مقوله آشناست که همه مدیران منطقه و دست اندرکاران به اهمیت آن ایمان و اعتقاد دارند.
وی آبادان و خرمشهر را دو محور مهم گردشگری کشور خواند و افزود : در آبادان نفت و صنعت نفت با عنوان شهر موزه نفت و در خرمشهر نیز مقاومت و دفاع مقدس با عنوان شهر موزه دفاع مقدس خرمشهر دنبال می‌کنیم.
وی  ادامه داد : مردم آبادان و خرمشهر نقش تأثیرگذار خود را در تاریخ این کشور ثبت کردند و مردم این دو شهر در دنیا تأثیرگذار هستند.
نعمت زاده گفت : عنصرمقاومتی که در منطقه جریان دارد برگرفته از جهاد، مقاومت و ایستادگی مردم آبادان و خرمشهر است.
وی با اشاره به اینکه خوزستان دومین استان تولید کننده ثروت کشوراست، اظهار داشت : اقتصاد کشورمدیون استان خوزستان و مردم این سرزمین است و این نیز جزو سرمایه‌های بزرگ مسئولان به شمار می‌آید.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشکری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه مقوله گردشگری فردی نیست، بلکه مقوله اجتماعی است، گفت : همه باید تلاش کنیم تا به‌عنوان یک جامعه تحول‌گرا در عرصه گردشگری بتوانیم اثرگذاری کنیم، این‌یک راهبرد است که ما هیچ چاره‌ای جز پرداختن به آن نداریم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :