جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات اولویت های مهم مناطق آزاد کشوراست

مشاور رئیس جمهور و دبير شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی كشور:

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی كشور، گفت:اولویت های مهم مناطق آزاد کشور جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات در چهار سال اينده خواهد بود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری دریایی خلیج فارس در خرمشهر عنوان کرد : جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات دو اولویت مهم مناطق آزاد کشور است. 
وی افزود: در كنار اين ٢ الويت استفاده از امكانات منطقه ای و بومی مناطق ازاد برای ايجاد اشتغال پايه دار و رفاه مردم ساكن در این مناطق بخصوص آبادان و خرمشهر كه نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشته اند توسعه اشتغال هدف گذاری شده است.
وی اظهار داشت: مناطق آزاد کشور از ظرفيت های بسیار زيادی برای جذب سرمايه گذاران داخلی و خارجی و همچنین صادرات كالا برخودار هستند. 
وی ادامه داد : بر اساس برنامه چهار ساله استفاده از اين ظرفيت ها بخصوص در بخش گردشگری مورد نظر است.
بانک با اشاره به ارزیابی امکانات مناطق آزاد کشور، گفت:هم اكنون در حال ارزيابی امكانات مناطق ازاد كشور برای رسيدن به اهداف توسعه ای آنها هستيم و بزودی با استفاده و بکار گیری از مشاوران  داخلی و خارجی برای به سر انجام رساندن اين ظرفيت ها اقدام خواهيم كرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه افتصادی کشور با اشاره به  امكانات عظيم شهرهای آبادان و خرمشهر كه در محدوده منطقه ازاد اروند قرار گرفته اند ، اظهار داشت:خوشبختانه منطقه آزاد اروند از امكانات و ظرفيت های بسیار خوب و بی نظيری در بخش های صنعتی، بندری، پالايشگاهی، گردشگری، دسترسی آسان به آبهای بين المللی و كشتی رانی برخودار است که می بايست برای ايجاد اشتغال پايدار جوانان اين مناطق از سرمايه گذاران خارجی و داخلی استفاده شود.
وی با ابراز امیدواری از شرايط فراهم شده جذب سرمايه گذار خارجی پس از برجام، گفت: امیدوارم در دولت دوازدهم شاهد جهش در رسيدن اهداف مناطق آزاد كه جذب سرمايه گذاری و صادرات كالا و ايجاد اشتغال می باشد باشیم.
مشاور رئیس جمهور با ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده ایثارگران، اظهار داشت : هدفمان از این سفر در مرحله اول پیمان مجدد با شهدا و مردم عزیز این منطقه است و در مرحله بازدید از امکانات و فعالیت هایی است که در منطقه آزاد اروند انجام می شود.

امتیاز به خبر :