منطقه آزاد قشم پیشگام ساخت موتور حرارتی دوار در جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43409
ساعت 13:21 شنبه 1 مهر 1396
«موتور حرارتی دوار» به عنوان یک طرح دانش بنیان با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد این جزیره رونمایی شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحان انرژی سبز در ارتباط با رونمایی این طرح دانش بنیان در قشم گفت: نیاز جهانیان به انرژی هرروز بیشتر می شود و استفاده از سوخت های فسیلی متاسفانه آلایندگی بیش از حد محیط زیست را در پی دارد تا جاییکه حیاط زیست کره بدلیل روند گرمایش زمین با خطر جدی روبروست.
محمدرضا فرزانه ادامه داد: با توجه به این موارد، بشر در شرایط کنونی به جایگزین های اطمینان بخشی در حوزه انرژی نیاز دارد که انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع بدون آلایندگی و تجدیدشونده بهترین جایگزین است.
وی، جزیره زیبای قشم و جمهوری اسلامی ایران را یکی از مناطق مستعد برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی دانست و افزود: استفاده از تکنولوژی هایی همچون موتور حرارتی دوار با توجه به عرض جغرافیایی جزیره زیبای قشم بازدهی زیادی در پی خواهد داشت.
فرزانه درباره چگونگی عملکرد موتور حرارتی دوار اظهار داشت: این موتور وسیله ای است که انرژی حرارتی با اختلاف دما کم(ltd) را به طور مستقیم به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و قابلیت همزمانی استفاده از انرژی خورشیدی و سوختی را دارا میباشد. دانشمندان ایرانی این شرکت دانش بنیان موفق شده اند با این طرحt مشکلات مرتبط با موتور استرلینگ را برطرف کنند.
وی ادامه داد: این موتور برای اولین بار در جهان توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و از نظر هزینه و سرمایه مورد نیاز هم بسیار به صرفه است.

شناسه خبری: 43409

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟