پیام مشترک وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43425
ساعت 13:15 يکشنبه 2 مهر 1396
پیام مشترکی در راستای ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور توسط وزیر آموزش و پرورش و مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی صادر شد.

به گزارش فرینا، پیام مشترکی در راستای ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور توسط وزیر آموزش و پرورش و مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی صادر شد.
متن كامل پيام سيد محمد بطحايي و مرتضی بانک به شرح زير است:
 
بسم الله العلیم الفعّال
 
توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود
 
مهر؛ ماه اندیشه ورزی و آگاهی و هنگامه دانایی و توانایی و گاه دوستی های بی پایان بر فرهنگیان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیاء گرامی، مبارک باد.
 
هم پیوندی سازمان مناطق آزاد با وزارت آموزش و پرورش، تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهور در لزوم کمک همه دستگاه ها و سازمان ها به آموزش و پرورش کشور است .
 
برآنیم از طریق این جریان اثربخش در پرتو تعمیق همکاری ها، شاهد ارتقاء تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و ایجاد مدارسی الگو برای پرورش و تربیت نسلی با ایمان، بالنده، فکور، خلاق و متعهد به ارزشهای اسلامی و ایرانی باشیم.
 
امیدواریم سازمان های مناطق آزاد و ادارات آموزش و پرورش در این مناطق، ضمن معرفی مدارسی در تراز نظام جمهوری اسلامی و پیمایش محورهای زیر، راههای دستیابی به این مهم را تسهیل و تسری آن به جغرافیای کلان آموزش ملی را تسریع نمایند:

1 ـ توجه ویژه به تغییر و دستیابی به دانش آموزان متفکر و خلاق با برنامه ریزی اصولی از مقطع ابتدایی 

2ـ سمت گیری فعالیت های آموزشی و مهارتی دانش آموزان بویژه در مقطع متوسطه با گسترش آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش برخاسته از نیاز های آنی و آتی مناطق جهت پرکردن شکاف های ناشی از فقدان مهارت و اشتغال 

3ـ افزایش دانش و توانمند سازی فرهنگیان با عنایت به مهارت های آموزشی و تربیتی مدارس، توام با ایجاد تغییر بینش و آمیخته به رفتار و بهره گیری از روش های انگیزشی تا پرورش انسانهای بهره ور و کارا

4ـ تقویت روحیه کار و کار آفرینی آموزشی بامشارکت بخش خصوصی در مناطق آزاد

5ـ گسترش دانایی و تواناسازی فرا کلاسی

6ـ برانگیختن مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و جوامع و اصناف ذینفع اقتصادی جهت افزایش مشارکت در راستای توسعه آموزش و پرورش و ایجاد اشتغال های موسمی و پایدار

توفیق دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان متعهد، مدبر و مشارکت جو در جهت توسعه پایدارمناطق آزاد را ازخداوند متعال مساَلت داریم .

 

مرتضی بانک | مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سید محمد بطحایی | وزیر آموزش و پرورش

شناسه خبری: 43425

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو