مناطق آزاد به فکر جذب منابع از فاینانس 25 میلیارد دلاری باشند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43474
ساعت 14:13 چهارشنبه 5 مهر 1396
مشاور رییس جمهور در بازدید از منطقه آزاد ارس گفت: فاینانس 25 میلیارد دلاری تامین شده و مناطق آزاد به فکر برنامه ریزی و تدوین پروژه های ضروری برای استفاده از این فرصت باشند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در جمع مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس ضمن ابراز رضایت از فعالیت های این منطقه بر مطالعه و طراحی پروژه های ضروری زیربنایی و تامین مالی از طریق فاینانس تاکید کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ ارس را منطقه ای بسیار مهم و استراتژیک خواند و گفت: نشاط، بالندگی و سرزندگی در منطقه آزاد ارس حس شد.
مشاور رییس جمهور افزود: می توان احساس تحرک و فعالیت و اجرای برنامه های مختلف و متنوع در چارچوب برنامه های پیش بینی شده را در این منطقه مشاهده کرد.
وی اقدامات ارس در حوزه گردشگری را خوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های منطقه آزاد ارس در بخش احداث پارک ها، فضاهای مناسب، احیاء و مرمت آثار تاریخی و تامین زیرساخت های مورد نیاز موجب افزایش جذب گردشگر در منطقه شده است.
وی افزود: با توجه به همسایگی و نزدیکی به چند کشور توسعه یافته و درحال توسعه، می توان بیشتر از خدمات پشتیبانی کننده توسط سرمایه گذاران و برندهای هتلداری و هتل سازی در منطقه استفاده کرد.

خیز صنعتی در ارس برداشته شده است / جفا در حق مناطق آزاد
مرتضی بانک در جمع مدیران سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه خیز صنعتی در ارس برداشته شده است گفت: فعالیت های بسیار خوبی در صنایع مختلف تولیدی، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و آموزشی و همچنین در حوزه تامین زیرساخت های انرژی و مخابرات برای توسعه سرمایه گذاری انجام شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن ابراز تعجب از انتقادات شدید به مناطق آزاد و تاکید بر شفاف سازی و تبیین بیشتر عملکرد و اهداف مناطق آزاد، گفت: هیچ عملکرد خلاف قانون در این مناطق وجود ندارد و جای تعجب دارد که چرا در حق مناطق آزاد جفا شده است.
مرتضی بانک اظهار داشت: حجم قابل قبولی از فعالیت های صنعتی در بخش های مختلف با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال نزدیک به 13 هزار نفری انجام شده و این عملکرد بسیار مهم و ارزشمند است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر بخش صنایع منطقه نیاز به توسعه فیزیکی بیشتر و ایجاد شهرک جدید دارند، گفت: سرمایه گذاری شرکت های خارجی در این منطقه قابل قبول است اما می بایست مشارکت های خارجی بیشتری در بخش های تولیدی، صنعتی و گردشگری جلب شود.
مشاور رییس جمهور خدمات 4 ساله آقای ترکان و همکارانشان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق در دولت یازدهم را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: آقای ترکان و همکارانشان در طول چهار سال با پیگیری ها و حرکت های نو، موثر و مفید برنامه های بسیاری را در مناطق آزاد پیاده سازی کردند که آمارها و عملکرد این مناطق از سال 92 تاکنون با قبل از آن قابل مقایسه نیست.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 43474

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟