راه اندازی 34 دفتر مجاز برای صدور ویزای اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: طی هماهنگی های انجام شده با سازمان حج و زیارت برای صدور روادید زائرین اربعین حسینی نماینده کنسولگری در منطقه آزاد اروند مستقر می شوند.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در حاشیه جلسه آموزشی سامانه سماح ویژه کاربران دفاتر زیارتی منطقه آزاد اروند افزود: پیرو جلسه سوم مرداد ماه سال جاری که با سازمان حج و زیارت استان خوزستان و دفاتر هواپیمایی، خدمات زیارتی و گردشگری بندهای الف، ب و پ، داشتیم و همچنین با تعاملات صورت گرفته مقررشد صدور روادید برای کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند در منطقه آزاد اروند صادر شود.
موسوی از معرفی 34 دفتر مجاز برای صدور روادید به سازمان حج و زیارت استان خوزستان خبر داد و گفت: برای 34 دفتر مجاز نام کاربری و پسورد اختصاص داد شده است که امروز در این جلسه کاربران دفاتر مجاز صدور روادید آموزش های لازم را برای استفاده از سامانه سماح و سیستم حج و زیارت را دیدند.
وی افزود: نام کاربری و پسورد سامانه صدور روادید از روز شنبه (15 مهرماه) در اختیاراین دفاتر مجاز قرار خواهد گرفت که این دفاتر به خدمات رسانی و صدور روادید برای زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تعاملات صورت گرفته در سازمان با سازمان حج و زیارت، گفت: امسال تعاملاتمان با سازمان حج و زیارت نسبت به سال گذشته بیشتر و بهتر شده است و همچنین تعداد دفاتر زیارتی این منطقه که شامل دفاتر سیاحتی و بند های الف و ب بودند افزایش پیدا کرده است. 
وی موسوی افزود: صدور ویزای عراق فقط از طریق این دفاتری که اسامی آنها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اعلام خواهد شد و طبق نرخ مصوب سازمان حج و زیارت صادر می شود که علاوه بر صدور روادید بحث بیمه زائرین نیز انجام خواهد شد تا چنانچه اتفاقی رخ دهدطبق قانون همه پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه شهروندان فقط از طریق دفاتر مجاز اعلام شده نسبت به دریافت ویزای اربعین حسینی اقدام کنند، گفت: به همه شهروندان توصیه می کنیم فقط با مراجعه به دفاتر مجازی که از طریق سازمان منطقه آزاد اروند اعلام می شود اقدام به دریافت روادید کنند و به دفاتر غیر مجاز برای گرفتن ویزا مراجعه نکنند و وجه اضافی پرداخت نکنند زیرا نرخ مصوب اطلاع رسانی و اعلام خواهد شد.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این نقطه شروعی برای ما می باشد و این تعاملات را در سال آینده بیشتر خواهیم کرد تا بتوانیم با کمک دفاتر مجاز و سازمان منطقه آزاد اروند خدمات بیشتر و بهتری را به زائرین اربعین حسینی ارائه دهیم.
موسوی گفت: با تعاملات خوبی که امسال با سازمان حج و زیارت برای صدور روادید زائرین اربعین حسینی داشتیم امسال نماینده کنسولگری در محدوده منطقه آزاد دایر خواهد بود و ویزا در این منطقه صادر می شود.


 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :