افتتاح یازدهمین گلزار شهدای ساماندهی شده توسط منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43522
ساعت 17:24 چهارشنبه 12 مهر 1396
همزمان با ایام سوگواری ماه محرم، پروژه گلزار شهدای جنوب هادیشهر، محله مایبران و گرگر اولیا با اعتبار 900 میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس ساماندهی و افتتاح شد.

به گزارش فرینا، یازدهمین گلزار شهدای ساماندهی شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران ارس، اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان جلفا افتتاح شد.

در آئین افتتاح این پروژه فرماندار شهرستان جلفا گفت: شهدا مومنین بالله هستند و مهمترین شاخصه شهدا خلوص نیت آنان در راه دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام است.

داود گرشاسبی افزود: شهرستان جلفا 222 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و این بیانگر روحیه انقلابی و آگاهی مردم فهیم این منطقه نسبت به ارزش های اسلامی است.

گرشاسبی گفت: انتظار شهدا از ما عمل به ارزش های دینی، تبعیت از ولایت فقیه و حفظ آرمان های انقلاب است و این مهم با شعار محقق نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در آئین افتتاح یازدهمین گلزار شهدای این منطقه گفت: اگر شهدا و ایثارگران نبودند امنیت و آرامش امروز را نداشتیم.

صمدیان افزود: شهدا راه را برای خدمت به مسلمانان و ترویج ارزش های دینی هموار کردند.

وی گفت: جوانان و نوجوانان ایران با تبعیت از ولی فقیه و نثار جان و مال خود برای زنده ماندن انسانیت، شرافت و عزت این کشور سعی کردند و وظیفه همه اقشار جامعه و بخصوص مسئولین دقت در ادامه مسیر ترسیم شده توسط شهدا است.

در ادامه این آئین، مسئول امور ایثارگران سازمان منطقه آزاد ارس نیز گفت: تاکنون یازده مورد گلزار شهدا در محدوده منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا با هزینه 9 میلیارد و 900 میلیون ریالی ساماندهی شده است.

محبوب ابراهیمی افزود: تاکنون برای گلزار شهدای شمال هادیشهر سه میلیارد و 700 میلیون ریال، سیه رود یک میلیارد و 300 میلیون ریال، شاهمار 800 میلیون ریال، شجاع یک میلیارد و 200 میلیون ریال، سه گلزار مایبران و گرگر اولیا و جنوب هادیشهر 900 میلیون ریال، قره بلاق یک میلیارد و 100 میلیون ریال، سیلگرد 700 میلیون ریال و گلفرج 200 میلیون ریال از محل اعتبارهای نواحی همجوار سازمان منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

در ادامه این آئین، با حضور خانواده های شهدا، مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، امام جمعه و فرماندار و همچنین اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان جلفا با نثار فاتحه و گل بر مزار شهدای جنوب هادیشهر مقام والای شهدای دفاع مقدس گرامی داشته شد.

همچنین با پیشنهاد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس دستور ساماندهی دوازدهمین گلزار شهدا در شمال شرق هادیشهر با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار را صادر کرد.

شهرستان جلفا 222 شهید و 450 جانباز دارد. بر این اساس 150 نفر از جانبازان بالای 25 درصد جانبازی بوده و 38 نفر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز تاکنون فوت کرده اند.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری نخجوان واقع است.

ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

شناسه خبری: 43522

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟