منطقه آزاد اروند میزبان هفتمین همایش بین المللی شعر سپید عربی

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ایران و شاعران عرب شعر سپید ایران توانسته اند در ایجاد مراودات فرهنگی بین کشورهای عرب خاورمیانه موثر و شناخته شده باشند.

به گزارش فرینا، همایون قنواتی ، ضمن اشاره به حضور 31 شاعر و 10 ناقد مدعو در هفتمین همایش شعر سپید عربی اظهار کرد: همایش شعر عربی  که با حضور بسیاری از شاعران مطرح کشورهای خاورمیانه وعرب برگزار می شود ، سبب ایجاد مراودات فرهنگی بین کشورهای عرب خاورمیانه و خاور دور با منطقه آزاد اروند خواهد شد.
قنواتی با اشاره به زبان هنر به عنوان شیرین ترین زبانی که بتواند پیام صلح و دوستی را به کشور های دیگر منتقل کند  بیان کرد: وجود شاعران و ادیبان اهل فرهنگ در هر سرزمینی کمک می کنند که رویدادهای بزرگ فرهنگی رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه  همایش بین المللی شعر سپید عربی در بین کشورهای عربی به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی شناخته شده است ، افزود: همایش بین المللی  شعر سپید عربی که به دوره هفتم خود رسیده است در بین کشورهای عربی به عنوان رویدادی بزرگ  در زمینه فرهنگ و ادب شناخته شده  واین موضوع موجب ترغیب یشتر شاعران بین المللی جهت حضور در جشنواره گردیده است و درهمین راستا امسال مهمانان بیشتری در همایش حضور خواهند داشت.
هفتمین همایش شعر سپید عربی  20 تا 22 دی ماه  سال جاری در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :