دومین همایش روز ملی روستا در منطقه آزاد اروند برگزار شد

دومین همایش روستا و عشایر در روستای شلحه و با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگان شیوخ و مسئولین استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، دومین همایش روز ملی روستاها و عشایر با حضور قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره، معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری، معاون فنی و امور زبر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند و مسئولین استانی و محلی در روستای شلحه آبادان برگزار شد.
همچنین نمایندگان شیوخ از روستاهای مختلف در این مراسم  حضور داشتند.
عبدالله کعبی در این مراسم اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه رأی مردم و انتخابات بناشده است و این موضوع نشان‌دهنده وجود آزادی‌های عمومی و مردمی بودن نظام است.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در ابتدای دولت هیئت‌ مدیره‌ای توانمند را در سازمان منطقه آزاد اروند منصوب کرد، گفت: اگر نقد منصفانه‌ای در مورد سازمان منطقه آزاد اروند شود استقبال می‌کنیم و پاسخگو هستیم. 
قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: درحالی‌ که اعتبارات عمرانی شهرستان آبادان ۵۰ میلیارد تومان است، سازمان منطقه آزاد اروند بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان در منطقه هزینه کرده است.
کعبی سرانه دانش‌آموزی در آبادان و خرمشهر را برای مقطع ابتدایی ۲۵ هزار تومان، مقطع متوسطه اول ۳۵ هزار تومان و برای کارآموزان فنی حرفه‌ای تا ۶۰ هزار تومان عنوان کرد.
وی با اشاره به طرح‌های عمرانی مربوط به حوزه درمان، تصریح کرد: اتاق عمل‌های بیمارستان طالقانی که توسط سازمان منطقه آزاد اروند بازسازی شد یکی از بهترین‌ها در نوع خود در کشور است.
قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین ۶۶ میلیارد تومان برای فرودگاه آبادان اعتبار تأمین کردیم و امروز شاهد اتفاقات خوبی در این فرودگاه هستیم.
کعبی اظهار داشت: تعهد دادیم تا راه‌آهن شهرک‌های صنعتی منطقه را به عراق برسانیم و مهم ‌ترین هدف ما تأمین زیرساخت‌ها برای اشتغال در منطقه آزاد اروند است و دو کارخانه فولاد بخش مهمی از این موضوع را پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به مناطق حاشیه شهر، اعلام کرد: دهکده بریم، شطیط و حومه شهرهای آبادان و خرمشهر با همکاری بنیاد مسکن بازسازی می‌شود.
قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: دریافت ویزا در منطقه آزاد اروند با سهولت انجام می‌شود و کنترل کاملی برای مرزهای با عراق در این منطقه وجود دارد.
کعبی گفت: ایجاد حس رضایت‌مندی و تبدیل آبادان و خرمشهر به‌عنوان پایلوت توسعه پایدار ازجمله اهداف ما است. 
مرتضی نعمت زاده معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند  در این همایش گفت : عشایر و روستاییان  نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و تعالی نظام ایفا کرده اند . و باعث افتخار است که مدیرعامل و هیئت مدیره توجه ویژه ای به روستاها دارند .همکاری ، اتحاد و یکپارچگی نتیجه تلاش زحمت کشان در  منطقه آزاد اروند است .

موعود شمخانی معاون فنی و امور زبر بنایی نیز در این مراسم عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای روستاها و ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی پارک‌ها هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه اقدامات ما در روستاها هدفمندتر بوده ، خاطرنشان کرد:  مجری کار پروژه‌ها در روستاها نیز دارای توانمندی خوبی بوده و مهم‌تر از همه صبر مردم موفقیت ما را در پروژه‌های روستایی بسیار بیشتر کرده است.
شمخانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در روستاها سنگ تمام گذاشت و پروژه‌های ما در روستاها ادامه دارد، اظهار کرد: تمام لوله‌های آب شرب روستاها تعویض می‌شود و سقف خانه‌ها و مدارس روستایی مجهز به پنل خورشیدی می‌شود.
وی افزود: تا آخر سال شبکه موبایل تمام روستاها به نسل ۴ ارتقا پیداکرده و به فیبر نوری مجهز می‌شوند و درمجموع زیرساخت آی تی در روستاها ممتاز خواهد شد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :