اصلاح قوانین و مقررات کار و اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مدیر امور حقوقی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: به منظور اصلاح قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قانون کار مناطق آزاد ایران با کشورهای توسعه یافته مثل چین، ترکیه، هندوستان و سنگاپور مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفت.

به گزارش فرینا، محسن پور احمدی در «چهارمین نشست شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی» افزود: در این تحقیق در خصوص عملکرد حوزه های مختلف کارگری و کارفرمایی و قانون کار حاکم در این کشورها مورد بررسی قرار گرفت تا مقررات قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران برپایه مقررات این کشورها تدوین شود.

پوراحمدی به نتایج بدست آمده در این تحقیق اشاره کرد و گفت: نتیجه این مطالعات شامل روابط کارگری و کارفرمایی براساس توافق طرفین، یعنی مزد کارگران براساس تناسب درآمد کارگاه توسط کارفرما پرداخت می شود و افزایش می یابد، مقررات براساس مقابله نامه ها و توصیه نامه های بین المللی عمل می کنند، بازرسی کار و بهداشت کار که در حوزه های کار در مناطق آزاد کمتر به آن پرداخته شده است و اهمیت به حوزه کارگران جوان، کودکان کار و زنان شاغل که در این کشورها به صورت مشترک اجرا می شد.

وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفتیم مقررات قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را براساس روابط کارگری و کارفرمایی و براساس توافق طرفین تدوین کنیم. براین اساس هر منطقه به تناسب درآمدی که دارند حقوق کارگران پرداخت شود و بحث بازرسی کار و بهداشت کار در مناطق که از اهمیت موضوع کارگری و کارفرمایی است.

مدیرامور حقوقی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: در این نشست مقرر شد تا قوانین و مقررات کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روانتر، ساده تر و با کارایی بیشتر اصلاح شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو