افزايش مبادلات اقتصادی و تجاری منطقه آزاد ماکو و اسپانيا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43619
ساعت 11:09 شنبه 22 مهر 1396

در دیدار رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا با معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو، با توجه به رشد چشمگير روابط تجاري دوجانبه ميان دو كشور در دوران پسابرجام، افزايش بيش از پيش مبادلات اقتصادی و تجاری با توجه به توانمندي‌هاي دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، معاون توسعه و تجارت بین الملل این سازمان با معرفی فرصت های سرمایه گذاری و مشوق های اقتصادی منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه نقش محوری در تجارت با کشورهای هم جوار و اروپایی دارد.

ناصر صابر افزود: با توجه به ظرفیت های اسپانیا در حوزه های گردشگری، صنایع سنگ و نیز کشت و صنعت گلخانه ای تقویت همکاری های دوجانبه می تواند برای هردوکشور مفید و موثر باشد.

صابر با تاکید براینکه سیاست سازمان منطقه آزاد ماکو ایجاد یک چارچوب برای سرعت بخشیدن به فرایند ایجاد ارتباط بین شرکت های اسپانیایی و منطقه است گفت: باید در زمینه فاینانس، سرمایه گذاری و صادرات همکاری های گسترده بین منطقه، بازرگانان و سرمایه گذاران اسپانیایی ایجاد شود.

رایزن بازرگانی اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از آشنایی با ظرفیت های کم نظیر منطقه آزاد ماکو گفت: شرکت های اسپانیای زیادی وجود دارند که علاقمندند در زمینه  صنعت توریسم و انتقال تجربیات مرتبط در مناطق آزاد حضور یابند.

کارلوس آگویلار (Carlos Aguilar) از پیگیری چندین شرکت کشت و صنعت اسپانیایی جهت ورود به فعالیت در کشور خبرداد و افزود: شرکت های اسپانیایی با حمایت و هدایت دولت اسپانیا، به خوبی از ظرفیت بازار ایران آگاه هستند و سابقه طولانی کار در این کشور را دارند.

وی گفت: بنابراین حضور اقتصادی اسپانیا در منطقه آزاد ماکو از طریق سرمایه گذاری و تجارت به طور پیوسته در بخش هایی همچون گردشگری، زیرساخت ها و انرژی های تجدید پذیر می تواند تاثیرگذار باشد.

کارلوس آگویلار با ابراز علاقمندی برای بازدید از منطقه آزاد ماکو افزود: بزودی با هیاتی از تجار و بازرگانان اسپانیا در منطقه آزاد ماکو حضور یافته و این حضور اقتصادی نیز بر مبنای روابط سیاسی دیرینه و خوب بین دو کشور استوار، خواهد شد.


شناسه خبری: 43619

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟