امضای تفاهم نامه جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با گمرک جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43623
ساعت 14:39 شنبه 22 مهر 1396
مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از امضای تفاهم نامه جدید میان دبیرخانه شورایعالی و گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شهرام موسوی با اعلام این خبر افزود: در اجرای بند 2 مصوبه شماره 118416 / ت / 50193 / هـ مورخ 8 آذرماه 94 هیات محترم وزیران، نشستی با حضور «مرتضی بانک» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «فرود عسگری» رییس کل گمرک ایران به منظور چگونگی استقرار گمرک ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد (از خارج از کشور) برگزار و تصمیمات جدیدی گرفته شد و تفاهم نامه ای نیز به امضاء رسید.

موسوی گفت: در این نشست مقرر شد ضمن استقرار فیزیکی گمرک ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد و نظارت بر چگونگی ورود کالا و همچنین تایید اطلاعات پس از انجام تشریفات ورود کالا قبل از اظهار توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، کالا برای صدور قبض انبار در سامانه جامع انبارداری مناطق آزاد، به سازمان های عامل در مناطق آزاد تحویل می گردد.

وی افزود: هرگونه اظهار کالاو عملیات تشریفات ترخیص اعم از (خرده فروشی در سطح مناطق آزاد، مصرف در مناطق و تولید محصول) بر اساس قوانین و مقررات مناطق توسط سازمان عامل منطقه در سامانه جامع امور گمرکی و سرور گمرک ایران صورت می پذیرد؛ بدیهی است هریک از مناطق مبادرت به اخذ عوارض مصوب (توسط هر منطقه) خواهند نمود.

مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: در پایان این نشست مقرر شد مناطق آزاد اروند و ارس به صورت پایلوت در مدت یک ماه عملیاتی شود.

گفتنی است؛ در این نشست علاوه بر فرود عسگری رییس کل گمرک ایران و مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری و محمد معزالدین معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، علی بعیدی معاون برنامه ریزی و مجتبی پور سیف معاون فنی گمرک ایران، علی معقولی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، شهرام موسوی مدیر گسترش و تسهیل صادرات و امور گمرکی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و دکتر راد رییس پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران؛ نیز حضور داشتند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو