ارس پتانسیل بالایی در زمینه فعالیت های قرآنی دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43657
ساعت 15:37 يکشنبه 23 مهر 1396
مسئول فنی دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، پتانسیل منطقه آزاد ارس در زمینه اجرای برنامه ها و فعالیت های قرآنی را بسیار بالا عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محمد بادپا با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، گفت: مناطق آزاد ایران از ظرفیت خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی برخوردار هستند و منطقه آزاد ارس نیز با پتانسیل بالایی که در این زمینه دارد، میزبان شایسته ای برای این رویداد مهم خواهد بود.
وی تاکید کرد: در این مسابقات به جنبه های فرهنگ سازی و آموزشی تاکید می شود و آیین نامه مسابقات با رویکرد آموزشی و ارتقای فرهنگ قرآنی مناطق آزاد تهیه شده است.
بادپا خاطرنشان کرد: بر همین اساس 10 داور و 4 استاد راهنما در این مسابقات حاضر خواهند بود تا سطح علمی دومین دوره از مسابقات قرآنی مناطق آزاد، افزایش پیدا کند.
وی افزود: اساتید راهنما به صورت شفاهی و کتبی، موارد مورد نیاز را به شرکت کننده ها گوشزد و آموزش ها و توصیه های لازم را در طول مسابقه ارائه خواهند کرد و در نهایت داوران نفرات برتر را انتخاب و معرفی می کنند.
مسئول فنی دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، در ادامه گفت: جوایز نفیسی به نفرات اول تا پنجم هر رشته تعلق می گیرد و تمام شرکت کننده ها نیز لوح و کارنامه حضور در مسابقات را دریافت خواهند کرد.
بادپا در مورد اثرات مثبت برگزاری مسابقات قرآنی نیز گفت: قرآن بیمه کننده زندگی فردی و اجتماعی است و به عنوان نقشه راه برای تمام مردم جهان، می تواند باعث ارتقای سطح معنوی و فرهنگی در جوامع و انسان ها شود.
وی افزود: رشد کمی و کیفی جوامعی که قرآن نقش اساسی در آن جوامع دارد، ثابت شده است و بدون شک مسابقات قرآنی مناطق آزاد نیز می تواند همین نقش را در مناطق 7 گانه آزاد کشور، ایفا کند.
گفتنی است، در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 150 فعال برگزیده قرآنی جضور دارند که 90 نفر از این تعداد را آقایان و 60 نفر را بانوان تشکیل می دهند. رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و کل قرآن کریم، ابتهال، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و دوخوانی از جمله رشته های تشکیل دهنده این دوره از مسابقات به شمار می روند. برگزاری کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز در حاشیه این مسابقات پیش بینی شده است.
دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 24 الی 28 مهر 96 به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

شناسه خبری: 43657

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟