آموزش مفاهیم قرآنی، راه اصلی توسعه جوامع انسانی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43701
ساعت 15:48 سه شنبه 25 مهر 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، گفت: آموزش مفاهیم قرآن کریم و عمل به این مفاهیم، راه بزرگ و مقدس توسعه جوامع انسانی است.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در این آیین، عنوان کرد: جوامعی که با قرآن کریم و مفاهیم قرآنی آشنا شده و این مفاهیم را در مسائل روزمره نیز پیاده کنند، می توانند به توسعه و آرامش لازم برسند.
وی تاکید کرد: مشکلات این روزهای جوامع مختلف دنیا، ناشی از دوری ملت ها از کتاب های آسمانی و به خصوص قرآن کریم است.
عرب باغی با اشاره به لزوم پیاده سازی مفاهیم قرآنی، افزود: عمل به توصیه های قرآنی در جای جای مسائل زندگی می تواند این دنیا را نیز برای انسان ها به بهشت تبدیل کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، قرآن باید به بطن خانواده ها نفوذ کرده و از طریق خانواده ها در بین اعضای جوامع نهادینه شود.
عرب باغی در ادامه گفت: تقوا سد بزرگی در برابر منکرات است و جامعه را از دروغ، نیرنگ و نفاق، دور نگه می دارد.
وی اظهار کرد: شهدا سرمایه های جاودانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و وحدت یکی از مسیرهای اصلی ترسیم شده توسط شهدا برای تمام مسلمانان بوده است.
عرب باغی در پایان گفت: انقلاب اسلامی توسط مردم ایران برای جاری شدن ارزش های الهی و قرآنی در کشور، انجام گرفت و در این مسیر، جوانان غیور کشور، جان خود را دلاورانه برای حفظ این ارزش ها فدا کرده و می کنند.
دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، امروز با حضور شرکت کننده ها در مزار شهدای گمنام منطقه آزاد ارس و برگزاری آیین افتتاح، به طور رسمی در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
گفتنی است، دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 24 الی 28 مهر 96 به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود و 150 فعال حوزه قرآنی مستقر در مناطق آزاد ایران در 2 گروه آقایان و بانوان به رقابت می پردازند. رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و کل قرآن کریم، ابتهال، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و دوخوانی از جمله رشته های تشکیل دهنده این دوره از مسابقات به شمار می روند. برگزاری کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز در حاشیه این مسابقات پیش بینی شده است.

شناسه خبری: 43701

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟