افزایش 46 برابری بودجه منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43707
ساعت 16:51 سه شنبه 25 مهر 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اقدامات عمرانی و زیربنایی صورت گرفته در این منطقه گفت: درآمد منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید از 60 میلیارد ریال به 2 هزار و 800 میلیارد ریال یعنی 46 برابر افزایش یافت.

به گزارش فرینا، حسین فروزان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال 96 نيز بودجه سازمان 3 هزار ميليارد و 337 میلیون ریال پيش بينی گردیده افزود: از این مبلغ 76 درصد به پروژه های عمرانی، 21 درصد به هزینه ها و مصارف و 3 درصد نیز به اقزایش دارایی سازمان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه بودجه مصوب سال 96 نسبت به سال 95 ، 64 درصد رشد داشته است ادامه داد: در سال 96 ، 93 پروژه در دستور کار سازمان می باشد که 26 پروژه مطالعاتی و 67 پروژه، اجرایی است.
فروزان با اعلام اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد، توسعه و فعال شدن دوباره مناطق آزاد بود افزود: در طول این سال ها بخش قابل توجهی از نیاز این منطقه به افزایش زیرساخت ها، اجرایی شده است و رشد آمارها در حوزه صادرات به خوبی نشان می دهد افق پیش روی ماکو در سال های آینده روشن است، افقی که می تواند این منطقه مرزی را به قطب اقتصادی شمال غرب ایران و تولید کننده ثروت ملی بدل کند.
وی ادامه داد: مسئله اشتغال نیز از موضوعات مهمی است که ما در منطقه آزاد ماکو می کوشیم با ایجاد ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری الگویی برای کل استان های آذربایجان غربی و شرقی شود.
فروزان تصریح کرد: خوشبختانه حرکت های عظیم صنعتی و اقتصادی ماکو  نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد و انتظار می رود اجرای کامل برنامه ها و طرح های سرمایه گذاری در این منطقه، علاوه بر فراهم کردن شرایط اشتغال برای جوانان بومی این منطقه، جوانان جویای کار خارج از منطقه را نیز جذب کند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با اجرای برنامه های توسعه ای و زیرساختی در ماکو، این منطقه بتواند به نمونه ای کامل و موفق از اجرای قانون مناطق آزاد در کشور تبدیل شود ادامه داد: وجود 4 شهرک صنعتی در درون محدوده منطقه؛ عبور خط لوله انتقال گاز صادراتی از منطقه به عنوان بستری مناسب جهت استفاده در گازرسانی به بخش صنعت و همچنين شهرها و روستاهای منطقه؛ معادن فلزی و غيرفلزی از جمله تيتان، باریت، فلدسپات، ميکا، سيليس، سنگ نقره و انواع سنگ های تزئينی مانند دولوميت، تراورتن، مرمر، کنگلومرا ، بازالت و سایر کانی های با ارزش صادراتی، وجود سدهای مخزنی مانند ارس، بارون از جمله پتانسیل های منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاری هستند.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟