افزایش تعداد حافظان قرآن کریم، هدف اصلی حرکت های قرآنی در مناطق آزاد کشور خواهد بود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43711
ساعت 18:16 سه شنبه 25 مهر 1396
دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزایش تعداد حافظان قرآن کریم را هدف اصلی برنامه های قرآنی در مناطق آزاد کشور دانست.

به گزارش فرینا، محمد رضا پورمعین در آیین افتتاح دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، گفت: در مناطق آزاد کشور سعی داریم تا حرکت جدی در زمینه حفظ قرآن کریم انجام دهیم و ایجاد و افزایش انگیزه در بین جوانان، کلید اصلی بهبود وضعیت در این زمینه است.
وی گفت: هم اکنون در کشور حدود 15000 حافظ قرآن داریم و باید سهم مناطق آزاد در افزایش تعداد حافظان قرآن بیشتر از پیش باشد.
وی تصریح کرد: در کل جهان اسلام 90 میلیون حافظ قرآن وجود دارد و بر اساس جمعیت کشورها، سودان در این زمینه در مقام اول و ایران در مقام آخر قرار گرفته است و این برای کشوری مانند ایران خوشآیند نیست.
پورمعین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 1391 فرمودند که انتظار داریم 10میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود ولی تا به امروز اهتمام جدی صورت نگرفته است و نیاز است که شاهد حرکت جهادی در این زمینه باشیم.
این فعال قرآنی با اشاره به وضعیت عالی ایران در زمینه قرائت قرآن کریم نیز گفت: خوشبختانه قاریان ایرانی در حوزه قرائت در سطح دنیا موفق بوده اند. به طوریکه در 30 سال گذشته و در 560مسابقه بین المللی موفق به کسب رتبه نخست در بیش از نیمی از این مسابقات شده ایم.
پورمعین ادامه داد: این موضوع حاکی از اهتمام جدی فعالان قرآنی و مسئولان کشور در این زمینه بوده و رتبه ایران را حتی بالاتر از کشورهایی که مهد تلاوت قرآن هستند و در این زمینه صاحب سبک هستند، بالاتر برده است.
وی با بیان اینکه، هم اکنون در جهان حدود 17 مسابقه بین المللی قرآنی برگزار می شود و در ایران نیز بیش از 170 مسابقه قرآنی اجرایی می شود، اظهار کرد: بر همین اساس باید در مناطق آزاد رویکرد تازه ای را در این زمینه آغاز کرده و نگاه جامع تری به فعالیت های قرآنی داشته باشیم.
دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه سخنان خود، گفت: ارس آغوش گرم خود را برای استقبال از شرکت کننده های دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور گشوده است و از این بابت از مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس، سپاسگزاریم.
پورمعین افزود: منطقه آزاد ارس به عنوان نگینی در بین مناطق آزاد می درخشد و بر اساس آمار تاکنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است ولی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دینی نیز باید در تمام مناطق آزاد کشور، به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.
وی در مورد سطح کیفی این دوره از مسابقات نیز گفت: در این دوره از مسابقات از داوران زبده ای استفاده شده است و این مسابقات با درایت سازمان منطقه آزاد ارس، در بهترین سالن ها و با بهترین امکانات برگزار می شود.
پورمعین خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است و همسر یکی از شهدای عزیز مدافع حرم از منطقه آزاد انزلی نیز مهمان دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور است.
دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، امروز با حضور شرکت کننده ها در مزار شهدای گمنام منطقه آزاد ارس و برگزاری آیین افتتاح، به طور رسمی در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
گفتنی است، دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 24 الی 28 مهر 96 به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود و 150 فعال حوزه قرآنی مستقر در مناطق آزاد ایران در 2 گروه آقایان و بانوان به رقابت می پردازند. رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و کل قرآن کریم، ابتهال، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و دوخوانی از جمله رشته های تشکیل دهنده این دوره از مسابقات به شمار می روند. برگزاری کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز در حاشیه این مسابقات پیش بینی شده است.

شناسه خبری: 43711

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟