گردشگری راه خروج از مشكلات اقتصادی و بیکاری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: گردشگری سريع ترين راه برای خروج از مشكلات بيكاری است و می بایست مقوله های کلان گردشگری را برای تقویت زیر ساخت ها اجرایی کنیم.

به گزارش فرینا، اسماعيل زماني مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاداروند ظهر سه شنبه در اولين نشست شوراي هماهنگي و سياست گذاري حوزه گردشگري كه با حضور مدير كل گردشگري و ميراث فرهنگي استان خوزستان و مسئولين استاني و شهرستان هاي آبادان و خرمشهر در سالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد ، عنوان كرد: تشکیل این شورا برای راهبردی کردن مسائل گردشکری و تصمیم گیری های اجرایی است.
وی گردشگری را سریعترین و یکی از راه های خروج از مشکلات بیکاری دانست و افزود : می بایست برای خروج از مسائل و مشکلات اقتصادی و اشتغال و برای تقویت بیس ها و زیر ساخت های گردشگری منطقه آزاد اروند مقوله های کلان حوزه گردشکری را توسعه داده و آنها را نیز اجرایی کنیم. 
زمانی با اشاره به اینکه روستاهای این منطقه در حاشیه رودخانه قرار دارند ، گفت : طی تفاهنامه ایی که با سازمان بنیاد مسكن صورت گرفته است در روستاهایی که دارای ظرفیت گردشگري هستند ساحل سازي انجام مي شود.
وي افزود : روستاهايي كه داراي اين ظرفيت ها هستند مورد بررسی قرار گرفتند تا اين مناطق از نظر گردشگری و اشتغال رونق بیشتری پیدا کنند.
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بيان اينكه در آبادان و خرمشهر خانه های مستقلاتی و ویلایی وجود دارد، گفت : در این منطقه امکان ساخت هتل هاي خانگی وجود دارد  و در نظر داریم تسهیلاتی برای مردم به منظور پذیرایی ویژه از میهمانان و گردشگران خارجی ایجاد کنیم تا بتوانند با استفاده از اين وام هاي کم بهره امکان پذیرایی و همچنين توانایی میزبانی آنها بیشتر شود.
وی افزود : اگر ده درصد از خانه‌های ویلایی موجود در منطقه درخواست این میزبانی را داشته باشند و بخواهند در منازل خود سوئیت بسازند بین هزار تا 2 هزار سوییت به هتل هاي موجود آبادان و خرمشهر اضاف خواهد شد.
وي ساخت هتل جديد در منطقه را زمان بر دانست و اظهار داشت : اگر بخواهیم همین تعداد سوئیت را در منطقه آزاد اروند بسازیم ساخت آن نیز بسیار زمان بر بوده و همچنین سرمایه گذار آن به راحتی پیدا نمی شود.
زمانی با اشاره به ایجاد در آمد خانواده ها در جهت توسعه گردشگری در این طرح ، گفت :  این طرح سبب ایجاد درآمد برای خانواده هامی شود و به ظرفیت و توسعه گردشگری ابادان و خرمشهر نیز کمک شایانی خواهد کرد.
وی ادامه داد : برای پیدا کردن سوئیت های خالی جهت سهولت بیشتر مهمانان و گردشگران خارجی می بایست نرم افزاری به همین منظور ایجاد ‌کنیم تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری محل مناسب اسکان خود را انتخاب کنند.
وی با اشاره به وجود بسیار زیاد سواحل رودخانه ایی در حوزه منطقه آزاد اروند ، اظهار داشت : برای زیبا سازی و عمران سواحل با اولویت بندی برنامه ریزی های کلانی صورت گرفته است و یکی از اولویت های اولیه اجرای این طرح ارتباط ساحل پل قدیم خرمشهر تا پل ایستگاه 12 آبادان می باشد.
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از ورود بدون ویزای عراقی ها و تردد خودرو های آنان بعد از اربعین حسینی خبر داد و افزود : تلاش می‌کنیم تا خودرو های عراقی بتوانند بعد از ایام اربعین حسینی نیز بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند شوند چرا که این موضوع نیز فرصتی استثنایی برای رونق اقتصادی و بازار آبادان و خرمشهر می باشد.
***
همچنین در این نشست سيد مرتضي نعمت زاده ، معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، عنوان كرد :  گردشگری یکی از راه های خروج از مشکلات اقتصادی ، بیکاری و پیامدهای اجتماعی است.
وی افزود : می بایست به صنعت گردشگری اهمیت ویژه و بیشتری داده شود زیرا این صنعت سریع ترین راه برای عبور از مشکلات عدیده اقتصادی خانواده ها است.
وی ادامه داد : مقوله های صنعت ، تجارت ، کشاورزی و شیلات نیز از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار هستند اما زود بازده ترین شغل برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری صنعت بزرگ گردشگری است.
نعمت زاده مهمترین محور گردشگری منطقه آزاد اروند را گردشگری خرید و بازار خواند و اظهار داشت : در این منطقه جذابیت های بسیار زیبایی وجود دارد که در مناطق دیگر نظیر آن نیز وجود ندارد و این جاذبه ها در حال رشد و توسعه هستند.
وی ادامه داد : باید از کانون گردشگری خرید و بازار استفاده بهينه کرد و این ظرفیت و پتانسیل ها را می بایست در عرصه های دیگر هدایت کنیم تا آنها نیز همانند این صنعت ارتقا پیدا کنند.

وي سريعترين راه براي خروج از مشكلات بيكاري را توسعه گردشگري دانست و افزود:
با وچود ثروت ها و ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند وجود دارد، سریعترین راه برای خروج از مشکلاتی مانند بیکاری ، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ، توسعه صنعت گردشگري است.
معاون فرهنگي ، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به لزوم تشکیل شورای گردشگری ، آن را دلیل تجميع همه ظرفیت ها در کنار هم دانست و اظهار داشت: هيچ دستگاه و نهادي نمي ‌تواند در بحث گردشگري به صورت مجزا عمل کند.
نعمت زاده ، ادامه داد : باید همه ظرفیت های اجتماعی، اداری، حمل و نقل، شهرداری ها، بخش خصوصی و دیگر نهاد های مرتبط با هم متحد شوند و برای رسیدن به اهداف این صنعت بزرگ تلاش کنند.
***
همچنین در این نشست سید علی موسوی ، مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ، عنوان کرد : سال گذشته در آبادان و خرمشهر 3 مرکز صدور ویزا وجود داشت.
وی افزود : امسال نیز با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری سازمان حج و زیارت استان خوزستان برای ارایه خدمات بهتر به مردم آبادان و خرمشهر 34 مرکز صدور ویزا در این دو شهرستان بر اساس استاندارد ها و آئین نامه ها فعالیت می کنند. 
موسوی با اشاره به تعداد ثبت نام های انجام شده برای صدور ویزای اربعین حسینی ، گفت : تا این لحظه بیش از ۱۵ هزار نفر برای صدور ویزا  ایام اربعین حسینی  در دفاتر اعلام شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند ثبت نام کردند.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از پلمپ دفاتر غیر مجاز در این منطقه خبر داد و افزود : با بررسی ها و گشت های ویژه میراث فرهنگی و گردشگری آبادان و خرمشهر و این سازمان تا کنون تعداد  ۱۵ مرکز غیر مجاز صدور ویزا پلمپ شده است تا مردم دچار مشکل نشوند.
موسوی ، گفت : به دنبال این هستیم برای سهولت در تردد زائرین امام حسین (ع) عوارض خروج از کشور در آژانس های مسافرتی اخذ شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :