پیشرفت منطقه آزاد ارس در تمام حوزه ها قابل مشاهده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43753
ساعت 17:38 پنج‌شنبه 27 مهر 1396
قائم مقام بانک مرکزی امروز در منطقه آزاد ارس حاضر شد و از نزدیک در جریان فعالیت های انجام شده و پیشرفت های صورت گرفته در بخش های مختلف تجاری، صنعتی، کشاورزی، اقتصادی و گردشگری ارس قرار گرفت.

به گزارش فرینا، اکبر کمیجانی در این بازدید، گفت: موفقیت های منطقه آزاد ارس خوشحال کننده است و این موفقیت ها در تمام حوزه ها از جمله اشتغال، تولید و صادرات قابل مشاهده است.
وی ضمن اشاره به سیاست های حمایتی دولت از مناطق آزاد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این مناطق، تصریح کرد: حمایت از تولید و اشتغال یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم است و این حمایت ها به صورت جدی و مستمر انجام یافته است.
قائم مقام بانک مرکزی افزود: این آمادگی را داریم تا با همکاری بانک کشاورزی، نیازهای اعتباری بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی را در منطقه آزاد ارس، تامین کنیم.
کمیجانی تاکید کرد: کشت مکانیزه و علمی در ارس نویدبخش رشد و توسعه است و باید از مسیری که درمنطقه آزاد ارس شکل گرفته است، حمایت کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در جریان این بازدید، گفت: ارس در بخش کشاورزی و کشت گلخانه ای در چند سال اخیر توسعه زیادی پیدا کرده است و سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
محسن خادم عرب باغی افزود: در زمینه توسعه باغات زیر کشت منطقه آزاد ارس در سال های اخیر بالغ بر 1000 هکتار باغ زردآلو و نزدیک به 4000 هکتار سایر میوه ها زیرکشت رفته است.
وی آب و هوای مناسب منطقه آزاد ارس را در این زمینه بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: آب و هوای مناسب، باعث شده است که محصولات باغی ارس به صورت نوبرانه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود و به قیمت مناسبی به فروش می رسد.
عرب باغی صادرات را یکی از اهداف بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: در ماه های گذشته یک واحد سردخانه برای صادرات میوه های کشت شده به کشورهای CIS افتتاح شده است و این موضوع میزان صادرات محصولات باغی را افزایش می دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: در ادامه نیز در تلاش هستیم تا صنایع جانبی و تبدیلی در کنار باغات زیرکشت رفته، ایجاد شود. این صنایع می توانند ارزش افزوده تولید باغی ارس را افزایش دهند.
وی عنوان کرد: تبدیل واردات به تولید محصولات یکی از دستاوردهای منطقه آزاد ارس است و هم اکنون شرکت هایی که قبلا وارد کننده لوازم آرایشی، لباس و کفش بودند، در منطقه آزاد ارس به تولید این محصولات اقدام کرده اند.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، در پایان گفت: افزایش تولید به جای واردات، سبب شده است که در سال های اخیر، اشتغال بیش از 12 هزار و 600 نفر در منطقه آزاد ارس محقق شود.
گفتنی است، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی کشور و هیئت همراه امروز پنجشنبه 27 مهرماه در ارس حضور یافته و از فعالیت های صورت گرفته در حوزه کشاورزی، گلخانه ای، صنعتی و تولیدی ارس دیدن کردند. مجتمع گلخانه ای تارلا امین ارس یکی از مراکز تولیدی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 43753

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟