موفقیت قاریان قشمی در مسابقات قرآن مناطق آزاد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از درخشش خوش آوازان قرآنی این جزیره در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه، ابتهال و اذان در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، رسول اکبری اعلام کرد: این مسابقات با محوریت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد و هم افزایی و شناسایی افراد برتر در این رشته‌ها، در منطقه آزاد ارس برگزار شد و نمایندگان قرآنی منطقه آزاد قشم موفق به کسب 14 رتبه شدند.
به گفته وی، خوش آوازان قرآنی از منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد ارس در بخش تیمی این مسابقات بعد از منطقه آزاد اروند به مقام دوم دست یافتند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه بانوان قرآنی جزیره قشم در این مسابقات خوش درخشیدند، بیان داشت: بتول جعفری در قرائت ترتیل اول شد و شرمین خان محمدی در قرائت تحقیق، عایشه نیکخواه در حفظ 30 جزء و فائزه خرمی هم در حفظ 15 جزء قرآن دوم شدند.
او همچنین از موفقیت برادران قرانی قشم خبر داد و گفت: در بخش دو خوانی قرآن کریم محمد دهش و وحید مهدیزاده دوم شدند، رضا باربد در اقامه اذان و لقمان دامنه هم در حفظ 5 جزء قرآن دوم شدند.
اکبری افزود: عبدالرحمن نیکخواه در قرائت ترتیل، اسحاق ناصری در حفظ 10 جزء قرآن کریم، محمد کریمی در حفظ 15 جزء و ابراهیم دامنه در حفظ 20 جزء نیز در مقام سوم این رشته ها قرار گرفتند.
او گفت: مسابقه دوخوانی، ابتکار و نوآوری این دوره از مسابقات بود که با همخوانی دو نفر از قاریان قرآنی انجام شد و امید می رود این روش در مسابقات آتی کشوری هم ادامه پیدا کند.
بنا به این گزارش، دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه، ابتهال و اذان مناطق آزاد کشور در دو بخش برادارن و خواهران از 24 تا 28 مهر ماه در منطقه آزاد ارس برگزار شد و تیم اعزامی منطقه آزاد قشم در این مسابقات را حجت الاسلام محمد طاهری فرد برعهده داشت.

امتیاز به خبر :