صادرات نخستین محموله ذغال چوب از قشم به مقصد دوبی

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین محموله ذغال چوب صادراتی از قشم به کشور امارات متحده عربی همزمان با روز ملی صادرات انجام شد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری با تاکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد کشور از جمله قشم، اعلام کرد: ارزش این محموله صادراتی با 126 تُن وزن که در 517 کیسه بسته بندی شده، 18 هزار و 813 دلار می باشد که همزمان با روز ملی صادرات توسط یک شناور باری به مقصد دوبی حمل شد.
به گفته وی، شرکت پارس جاوید قشم به عنوان یکی از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم ذغال های وارداتی از آفریقا را پس از عملیات بسته بندی به کشور امارات متحده عربی صادر می کند.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با صادرات نخستین محموله از ذغال های صادراتی، 612 تُن ذغال چوب وارداتی دیگر این شرکت نیز در 24 هزار و 500 کیسه در حال آماده سازی برای صادرات است.
او با اشاره به ارزش 91 هزار و 875 دلاری محموله دوم ذغال های وارداتی، افزود: دومین محموله ذغال چوب صادراتی از قشم با وزن 612 تُن آبان ماه به کشور امارات صادر می شود و پیش بینی می شود هر ماه یکهزار تُن ذغال چوب از این منطقه به کشور امارات صادر شود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد و بسیاری از شرکت های صنعتی با حمایت از قوانین و مقررات سازمان منطقه آزاد قشم در بخش های مختلف صنعتی این جزیره فعالیت می کنند.

امتیاز به خبر :