فرودگاه قشم به سازمان جهانی فرودگاه ها پیوست

مدیرعامل شرکت فرودگاه بین المللی قشم از پیوستن این فرودگاه به سازمان جهانی فرودگاه ها و ارتقای سطح خدمات به مسافران، رشد مزایای اقتصادی در این فرودگاه و حرکت در راستای ایجاد شهر فرودگاهی در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، مجتبی شمس نژاد افزود: سازمان جهانی فرودگاه ها با 27 سال سابقه با هدف تجاری سازی فرودگاه ها و بهبود و ارتقاء سطح خدمات در فرودگاه های نقاط مختلف جهان ایجاد شده و هم اینک از 174 کشور جهان یک هزار و 751 عضو دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی فرودگاه ها 95 درصد کل ترافیک هوایی مسافری دنیا را از طریق فرودگاه های عضو در اختیار دارد، اظهار کرد: فرودگاههای عضو این سازمان سالانه 5،7 میلیارد مسافر را جابجا می کند.
شمس نژاد اظهار کرد: فرودگاه بین المللی قشم با عضویت در سازمان جهانی فرودگاه ها از تبادل اطلاعات، دوره های تخصصی فنی فرودگاه و ارتباطات منطقه ای برخوردار می شود و از این فرصت برای ارتقاء سطح ایمنی ، امنیت ،   کیفیت خدمات  و در نهایت افزایش رضایت مشتریان خود استفاده می کند.
وی به جابجایی سالانه بیش از 500 هزار مسافر از فرودگاه قشم اشاره و اظهار کرد: با عضویت فرودگاه قشم در سازمان یاد شده ، گام بلندی برای  تبدیل فرودگاه قشم به فرودگاهی در سطح و اندازه های بین المللی برداشته شده و امیدواریم  در آینده نزدیک فرودگاه قشم با دیگر فرودگاه های منطقه ای وارد رقابت  شود و با تکمیل فازهای توسعه و تکمیل پروژه شهر فرودگاهی بتواند سهم بالاتری از بازار فرودگاه های منطقه ای  را به خود اختصاص دهد.
مدیر عامل فرودگاه بین المللی قشم گفت: از دیگر اهداف عضویت در سازمان جهانی فرودگاه ها، تربیت افراد حرفه ای و متخصص، امکان  تبادل تجارب و اطلاعات سودمند بین فرودگاههای عضو دسترسی به علوم روز فرودگاهی دنیا ، مشارکت در اجلاسها و نشستهای سیاست گذاری منطقه ای است که  تحقق این امور  موجب دستیابی  فرودگاه قشم به سطح بالاتری از ایمنی ، استاندارد سازی ، رضایتمندی ذینفعان و مبدل شدن  به یک  بنگاه  اقتصادی سود ده  می باشد  .
او افزود: بواسطه این عضویت امکان   بهره مندی از دوره های تخصصی آموزشی ارزانتر  و ارتقاء سطح علمی و توانمندی همکاران و مشاوره های تخصصی در حوزه تجاری سازی فرودگاه که تا کنون در کشور مغفول مانده است،    تسهیل و تسریع خواهد شد.
شمس نژاد در پاسخ به سئوالی در زمینه میزان تردد مسافران هوایی از طریق فرودگاه قشم، گفت: در هفت ماهه نخست امسال یک هزار و 439 پرواز در فرودگاه بین المللی قشم انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
وی افزود: در همین مدت 264 هزار و 363 مسافر از طریق فرودگاه تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با توجه به تغییر هواپیماها از کم حج به هواپیماهای حجیم و جادار با رشد 14 درصدی روبرو شده است.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم در ادامه با اشاره به اینکه تابستان در همه نقاط کشور فصل گردشگری و مسافرت است، گفت: تردد مسافران به قشم از طریق پرواز در ماه های مرداد و شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد قابل توجهی کاهش داشت که این امر باید آسیب شناسی شود تا دوباره تکرار نشود . اما در خصوص روند رو به رشد مسافرتها از ابتدای مهر ماه سال جاری ابراز خوشحالی نمود که با توجه به هدف گذاریهای خوب انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد امیدواریم ضمن گسترش شبکه پروازی و افزایش تعداد پروازها در شش ماهه دوم با یک رشد حداقل ۲۰  درصدی در میزان پروازها  نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه باشیم.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و همه ساله جمعیت زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی)، زمینی (اسکله پهل به اسکله لافت با عملیات انتقال خودرو مسافران توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (خط کشتیرانی اسکله شهید حقانی در بندرعباس به اسکله شهید ذاکری در شهر قشم)، وارد این جزیره می شوند و از ظرفیت های گردشگری آن لذت می برند که اوج سفرهای این منطقه به نیمه دوم سال به ویژه تعطیلات پایان سال و عید نوروز مربوط می شود.

امتیاز به خبر :