گام مهم سازمان منطقه آزاد قشم برای تولید ثروت از هنر صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست برگزاری دوره های آموزشی به منظور رشد اقتصادی و ایجاد ثروت برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: این سیاست براساس تفاهم نامه همکاری امضا شده بین این اداره کل با مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان هرمزگان و با هدف ارتقای شان و منزلت مددجویان شهرستان قشم از طریق آموزش های حرفه ای برای کارآفرینی و کسب درآمد بیشتر اجرا می شود.
او با اعلام اینکه اجرای این تفاهم نامه به امحای فقر و توانمند سازی مددجویان منجر می شود، افزود: فراهم کردن امکانات آموزشی و انگیزشی، اختصاص فضای دائمی برای عرضه و تولید محصولات صنایع دستی به صورت انفرادی و کارگاهی، اشتغال کارجویان مهارت دیده در بنگاه ها و شرکت های مستقر جزیره قشم و توسعه کارآفرینی مددجویان مُجری طرح های اشتغالی بخشی از اهداف مهم این تفاهم نامه است.
به گفته جعفری حسینی، شناسایی و تعیین مکان برای ایجاد بازارچه و فروشگاه صنایع دستی در شهر قشم، اختصاص خانه های تاریخی قابل بهره برداری به عنوان خانه صنایع دستی در روستاها و اقدامات هماهنگی برای حضور مربیان متخصص ملی و استانی دارای صلاحیت جهت برگرازی دوره های آموزشی به مددجویان بخشی از تعهدات سازمان منطقه آزاد قشم در این تفاهم نامه می باشد.
وی از تامین مکان برای دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور کارت شناسایی صنایع دستی، صدور پروانه تولید کارگاهی و پیگیری اقدامات قانونی برای تشکیل تعاونی مددجویان هم به عنوان بخش دیگری از تعهدات سازمان منطقه آزاد قشم نام برد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تامین تجهیزات مورد نیاز بازارچه و فروشگاه صنایع دستی، تامین تجهیزات کارگاهی و فروشگاهی برای راه اندازی خانه های صنایع دستی و پرداخت تسهیلات به مددجویان آموزش دیده و دارای کارت شناسایی صنایع دستی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد هم به عنوان بخشی از تعهدات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در این تفاهم نامه یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه از اول آبان ماه به مدت سه سال با قابلیت تمدید به امضا رسیده است، گفت: ایجاد بازارچه و فروشگاه دائمی عرضه و توزیع محصولات تولیدی صنایع دستی، راه اندازی خانه های صنایع دستی و مرکزی برای آموزش هنر صنایع دستی و عرضه آن در روستاهای هدف گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی بازار محور و تاسیس و راه اندازی مرکز بسته بندی و بِرند سازی صنایع دستی هم از تعهدات مشترک این اداره کل با کمیته امداد حضرت امام (ره) برای تولید ثروت از هنر صنایع دستی توسط مددجویان است.
شایان ذکر است در دوره مسئولیت حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم (اواخر اسفند ماه سال 93 تا کنون)، سیاست های بسیار ارزشمندی برای رشد صنایع دستی به عنوان هنر منحصر بفرد بانوان جزیره قشم در دستور کار اداره کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان قرار گرفت که حضور هنرمندان این عرصه در هفت نمایشگاه معتبر ملی طی تابستان 96 و کسب تجربه ای نو در این صنعت بخشی از این اقدامات است.

 

امتیاز به خبر :