آغاز دور جدید بازدیدهای فراگیر از واحد های گردشگری قشم، هرمز و هنگام

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دور جدید بازدید های فراگیر واحد های فعال درحوزه گردشگری در جزایر قشم، هرمز و هنگام خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری افزود: این بازدیدهای فراگیر و هدفمند با توجه به نیمه دوم سال و اقبال بیشتر گردشگران برای سفر به این جزایر زیبا و بدیع آغاز شده است.
او ادامه داد: این بازدیدها به طور مستمر در همه اماکن اقامتی و مراکز گردشگری که مجوز فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد اخذ کرده اند، ادامه خواهد یافت.
به گفته جعفری حسینی، اين مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر ها، اقامتگاه های بوم گردی و کاشانه های مهمان هستند که با تاکید بر رعایت حداکثری استانداردهای ملی و رعایت هر چه شایسته تر اخلاق حرفه ای در حوزه گردشگری مورد بازدید و بررسی کارشناسان اداره توسعه گردشگری قرار می گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: هر یک از مراکز یاد شده که با استانداردهای ملی و بین‌المللی تطابق نداشته باشند با تعلیق و ممانعت از فعالیت مواجه خواهند شد.
او گفت: سایت ها و مقاصد گردشگری، اسکله های گردشگری و جاذبه های سیاحتی و مراکز ارائه خدمات گردشگری همچون آژانس ها و دفاتر خدمات گردشگری، کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی و هوایی، سفره خانه های سنتی و... هم مشمول بازدیدها و مقررات قانونی هستند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن جنگل های دریایی حرا، طولانی ترین غار نمکی جهان، تنگه و دره چاهکوه، بام قشم، جزایر ناز، سواحل زیبا، ماسه های رنگی در جزایر هنگام و هرمز، طیف وسیعی از خاک های رنگی در هرمز، آهوان جبیر، خلیج دلفین های هنگام، قلاع پرتغالی ها در قشم و هرمز، موزه ژئوپارک، بادگیرهای زیبا و چاه های تلا در بندر تاریخی لافت، دره ستاره ها، غارهای خوربس، سایت تخم گذاری لاگ پشت ها در روستای شیب دراز، آب و هوای کاملا بهاری در نیمه دوم سال، غذاهای خوشمزه جنوب کشور و مهمتر از همه اخلاق مهربان مردم مهمان نواز این منطقه، میزبان انبوه مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم، زمینی (ورود خوروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل به لافت با شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی از (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم) وارد می شوند.

امتیاز به خبر :