صادرات 310 میلیون دلاری کالاهای تولیدی منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43862
ساعت 08:33 شنبه 6 آبان 1396
مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در دولت تدبیر و امید 310 میلیون دلار کالای تولیدی منطقه آزاد ماکو از طریق مرز بازرگان صادر شده است.

به گزارش فرینا، اکبر نوبخت افزود: در راستای اجرای پروژه های افزایش صادرات در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب؛ اهم برنامه های عملیاتی منطقه آزاد ماکو در سال 1396 در قالب تعامل با بخش خصوصی به منظور افزایش صادرات واحدهای صادراتی، تعامل با واحدهای مستقر با هدف تمرکز بر صادرات و توسعه بازار واحدهای غیرصادراتی، شناسایی و تعامل با کشورهای هدف برای حضور در بازارهای بین المللی، تمرکز بر افزایش صادرات خدمات، تدوین و اعمال بسته های تشویقی ـ حمایتی و جذب واحدهای زودبازده صادراتی در منطقه آزاد ماکو دنبال شد.
وی با اعلام اینکه در طول 4 سال گذشته 9 میلیارد و 152 میلیون دلار مرسولات سایر گمرکات کشور نیز از طریق گمرک بازرگان صادر شده است، افزود: 69 میلیارد و 51 میلیون دلار کالای غیرنفتی خارجی و 248 میلیون دلار کالای داخلی نیز از طریق گمرک بازرگان در دولت تدبیر امید ترانزیت شده است.
نوبخت با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 3 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات تولیدی در منطقه آزاد ماکو داشتیم افزود: صادرات مجدد در 6 ماهه نخست سال 96 به 5 میلیون دلار رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته 30 درصد افزایش صادرات کالای تولیدی و 30 درصد افزایش صادرات مجدد در منطقه آزاد ماکو داشتیم که پیش بینی می شود در سال جاری نیز افزایش صادرات چشم گیری داشته باشیم.
مدیرگمرک و امور حمل و نقل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: تعامل با فعالان اقتصادی حوزه صادرات مجدد با هدف رفع تنگناهای مربوطه و افزایش ظرفیت واحدهای مذکور از اقدامات مهم انجام شده منطقه است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های حمل و نقل بین المللی از پتانسیل بالایی برای ارتقای خدمات حمل و نقل به صادرات مجدد برخوردارند افزود: این امر از اقدام های محوری سازمان منطقه آزاد ماکو در سال جاری است.
نوبخت افزود: مطالعه بازار کشورهای هدف به منظور اطلاع رسانی به واحدهای صادرات مجدد برای جایگزین شدن در بازارهای وارداتی این کشورها نیز از دیگر اقدامات موثر در پیشبرد این پروژه بوده است.

شناسه خبری: 43862

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟